Kvalita vzdělávání v České republice – školní rok 2024/2025

Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2024/2025 poskytuje komplexní hodnocení stavu českého vzdělávacího systému, kvality a efektivity vzdělávání napříč všemi stupni škol a školských zařízení. Zpráva přináší výsledky rozsáhlé inspekční činnosti, analýzy dat z terénu a tematické závěry, na jejichž základě formulujeme hlavní poznatky o fungování škol a podmínkách vzdělávání.

Zjištění České školní inspekce potvrzují, že kvalita vzdělávání je v České republice výrazně ovlivněna podmínkami, ve kterých školy působí. Významnou roli hraje socioekonomické zázemí žáků, personální stabilita pedagogických týmů a kvalita pedagogického vedení škol. Přestože se v řadě oblastí daří zlepšovat materiální a prostorové podmínky škol a udržovat pozitivní školní klima, přetrvávají systémové problémy, které mají dopad na vzdělávací výsledky a rovné šance dětí a žáků.

Zpráva se detailně věnuje mimo jiné vysokému podílu odkladů povinné školní docházky, rozdílům v kvalitě výuky mezi školami, rozvoji základních gramotností, personálním podmínkám ve školství i otázce, do jaké míry mohou školy ovlivňovat vzdělávací dráhu svých žáků bez ohledu na jejich vstupní úroveň. Součástí zprávy jsou závěry a doporučení, která mohou sloužit jako podklad pro strategické rozhodování ve vzdělávací politice, řízení škol i další odbornou diskusi o tom, jak posilovat kvalitu a rovnost vzdělávání v praxi. 

Výroční zpráva ve formátu elektronické publikace:
ElPublikace_VZ_24_25_VZ.png
Ke stažení ve formátu pdf.