Tematická zpráva - Kooperace pedagogů při řízení výuky na základních školách

Efektivní spolupráce mezi učiteli a asistenty pedagoga může zlepšit kvalitu výuky, ale jen pokud je dobře řízená a promyšleně nastavená. Tematická zpráva České školní inspekce ukazuje, že výuka v tandemu dvou učitelů přináší silnější efekty než model učitel + asistent, a že klíčová je nejen přítomnost druhé osoby ve třídě, ale zejména kvalita společného plánování, vyjasnění rolí a podpora ze strany vedení školy.

Zpráva vychází z více než 13 000 hospitací ve 660 školách a přináší doporučení pro školní i systémovou úroveň – mimo jiné přehodnotit systém přidělování asistentů, posílit pregraduální přípravu učitelů a rozvíjet tandemovou výuku tam, kde to umožní podmínky školy. Výrazné regionální rozdíly v dostupnosti asistentů i rozdílné vnímání jejich role mezi učiteli ukazují, že bez jasné strategie nebude možné potenciál týmové výuky plně využít.

Tematická zpráva ve formátu elektronické publikace:
elPublikace_Kooperace.png
Ke stažení ve formátu pdf.

Shrnuti_Kooperace1.png
Shrnuti_Kooperace2.png
Shrnutí ke stažení v pdf