Tematická zpráva - Využívání školního vzdělávacího programu v mateřských, základních a středních školách
26.03.2025
Zpráva se zaměřuje na otázku, jak školy v praxi využívají školní vzdělávací programy (ŠVP) – klíčové dokumenty, které mají sloužit jako nástroj pro plánování, hodnocení a řízení výuky. Zpráva hodnotí stav v mateřských, základních i středních školách a sleduje, jak aktivně školy s ŠVP pracují, jak často je upravují, do jaké míry se na jejich tvorbě podílejí pedagogové a jaký dopad má práce s ŠVP na vzdělávací výsledky žáků.
Zjištění inspekce ukazují, že v mnoha školách je ŠVP stále vnímán spíše jako formální dokument než jako praktický nástroj. Ukazuje se přitom, že čím aktivněji školy využívají ŠVP při hodnocení a plánování výuky, tím lépe se jim daří sladit vzdělávání s cíli kurikula. Zpráva upozorňuje také na rozdíly mezi kraji, problémy s přílišnou délkou dokumentů či nízkou mírou zapojení pedagogů do jejich tvorby. Součástí zprávy jsou i doporučení, jak práci se ŠVP zefektivnit.
Tematická zpráva ve formátu elektronické publikace:

Ke stažení ve formátu pdf.