Úvodní setkání interní oponentní skupiny projektu Komplexní systém hodnocení
13.07.2017
Od 1. února 2017 realizuje Česká školní inspekce
individuální projekt systémový Komplexní systém hodnocení (podrobnější informace -
zde-). Aby byl zajištěn průběžný
proces hodnocení kvality zpracovávaných projektových výstupů, je povinnou součástí všech systémových projektů také tzv.
interní oponentní skupina tvořená externími odborníky na témata, která jsou v projektu řešena. Jmenný seznam těchto oponentů se předkládá již v rámci projektové žádosti a je důležitým kvalitativním ukazatelem při schvalování projektů.
Oponentní skupinu projektu Komplexní systém hodnocení tvoří děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., akademický ekonom a analytik vzdělávání doc. Ing. Daniel Münich, Ph.D. z CERGE-EI, děkan Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně prof. PhDr. Milan Pol, CSc., prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, ředitel Gymnázia Uherské Hradiště doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc. a ředitel Masarykovy střední školy chemické v Praze Ing. Jiří Zajíček, který je zároveň předsedou Unie školských asociací CZESHA.
Úvodní jednání interní oponentní skupiny se uskutečnilo v úterý 11. 7. 2017 na ústředí České školní inspekce. V jeho úvodu vystoupili ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys s prezentací koncepce a priorit České školní inspekce, forem metodické podpory, kterou Česká školní inspekce školám, školským zařízením a dalším aktérům v počátečním vzdělávání poskytuje, a vybraných informací týkajících se hodnocení kvality a efektivity počátečního vzdělávání. Následovalo představení jednotlivých individuálních projektů systémových a pozice projektu Komplexní systém hodnocení mezi nimi a poté prezentace obsahového zaměření a stěžejních výstupů jednotlivých věcných klíčových aktivit přednesená jejich manažery, jimiž jsou akademický pracovník Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze PhDr. Martin Chvál, Ph.D. (propojování externího a interního hodnocení), Mgr. Tomáš Pavlas z odboru hodnocení vzdělávací soustavy České školní inspekce (hodnocení klíčových kompetencí), ředitel Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze PhDr. David Greger, Ph.D. (monitoring spravedlivosti), akademičtí pracovníci Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci doc. PhDr. Tomáš Lebeda, Ph.D. a doc. Mgr. Daniel Marek, M.A., Ph.D. (analýzy inspekčních dat), Mgr. Hana Novotná, M.A. z kanceláře náměstka ústředního školního inspektora (implementace výstupů, vzdělávání, informační setkání) a Ing. Dana Pražáková, Ph.D. z kanceláře ústředního školního inspektora (spolupráce mezi projekty). Jednání bylo zakončeno diskuzí o jednotlivých problematikách, které jsou Českou školní inspekcí v rámci projektu Komplexní systém hodnocení řešeny.