Tematická zpráva - Analýza využívání RVP a ŠVP v základních uměleckých školách

Základní umělecké školy mají v českém vzdělávacím systému výjimečné postavení. Poskytují systematickou a dostupnou výuku v hudebním, výtvarném, tanečním i literárně-dramatickém oboru a podporují rozvoj talentu, kreativity i osobnosti dětí. Tento model nemá v mezinárodním srovnání přímou obdobu.

Česká školní inspekce zpracovala tematickou zprávu zaměřenou na využívání rámcového vzdělávacího programu (RVP ZUV) a školních vzdělávacích programů (ŠVP) v ZUŠ. Mezi hlavní zjištění patří potřeba zpřesnění cílů vzdělávání, klíčových kompetencí, očekávaných výstupů a rámcových učebních plánů. Významným tématem je i multimediální tvorba, podpora pedagogů při práci s ŠVP a větší důraz na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a mimořádným nadáním. Důležitá je rovněž revize soutěží, podpora wellbeingu žáků a posílení spolupráce ZUŠ s konzervatořemi a středními uměleckými školami.

Výstupy zprávy budou významným podkladem pro další úpravy rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání. Do šetření se zapojilo 519 škol, více než 5 000 učitelů a přes 6 000 rodičů.

Tematická zpráva ve formátu elektronické publikace:
ElPublikace.png
Ke stažení ve formátu pdf

Shrnuti_TZ_RVP,-SVP-v-ZUS_foto1.png
Shrnuti_TZ_RVP,-SVP-v-ZUS_foto2.png
Shrnuti_TZ_RVP,-SVP-v-ZUS_foto3.png
Shrnutí ke stažení ve formátu pdf