Sekundární analýza: Vztah velikosti školy a kvality vzdělávání
20.09.2022
Česká školní inspekce zveřejňuje sekundární analýzu, která se věnuje vztahu nastavení organizace 2. stupně základní školy a vybraných faktorů kvality vzdělávání s cílem zjistit, zda existují významné rozdíly mezi základními školami charakteristickými širším nastavením organizace 2. stupně na jedné straně a základními školami charakteristickými užším nastavením organizace 2. stupně na straně druhé. Šíře nastavení organizace je chápána ve smyslu počtu a velikosti tříd. Zjištění rozdílů opodstatňuje úvahy o přínosech konsolidace organizačního nastavení 2. stupně základních škol v prostředí decentralizovaného a fragmentovaného českého školství.
Sekundární analýza je výstupem
společných analytických aktivit České školní inspekce a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a následných interních diskusí k této problematice v rámci resortu. Součástí sekundární analýzy jsou také
společná doporučení České školní inspekce a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
pro zřizovatele a
vzdělávací systém.
Ve formátu elektronické publikace:
Ke stažení ve formátu pdf.
Vizualizace hlavních zjištění ze sekundární analýzy ke stažení v pdf.