Na přípravě této metodické podpory spolupracuje Česká školní inspekce s věcně příslušnými útvary Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, s Národním pedagogickým institutem ČR i relevantními neziskovými organizacemi. Akcent v rámci podpory bude kladen zejména na oblast
výuky Českého jazyka jako druhého jazyka, na práci s dětmi a žáky s
odlišným mateřským jazykem, na
adaptaci dětí a žáků,
psychosociální podporu dětí a žáků a samozřejmě také učitelů nebo na individualizaci a
diferenciaci vzdělávání jak směrem k ukrajinským dětem a žákům, tak směrem ke všem ostatním dětem a žákům, kteří jsou ve školách společně vzděláváni.
Česká školní inspekce bude provádět
metodicky orientované návštěvy škol s
vyšším počtem ukrajinských dětí a žáků a na základě komplexního zhodnocení situace v konkrétní škole včetně diskusí s vedením školy i pedagogickými pracovníky
pomůže školám na místě
řešit témata, která budou
v danou chvíli pro danou školu relevantní. Současně Česká školní inspekce na místě
zhodnotí potřebu dalších podpor a intervencí a v následné dohodě s Národním pedagogickým institutem ČR či dalšími organizacemi pomůže zajistit poskytnutí takové podpory cíleně na základě potřeb dané školy. Školy se mohou o poskytnutí metodické podpory ze strany České školní inspekce
přihlásit i samostatně prostřednictvím InspIS HELPDESK.
V rámci těchto aktivit
nebude v dotčených školách, ve kterých bude přítomen významnější počet ukrajinských dětí a žáků a které budou adresátem metodické podpory ze strany České školní inspekce,
vykonáváno žádné hodnocení a
nebude vykonávána ani jakákoli
kontrola, ale
veškeré aktivity budou směřovat
výlučně k podpoře školy směrem k
úspěšnému zvládnutí současné situace ve prospěch všech vzdělávaných dětí a žáků.
Současně bude Česká školní inspekce
zjišťovat,
analyzovat a relevantním aktérům na úrovni řízení vzdělávání z různých úrovní (stát, kraje)
zpřístupňovat informace, zjištění, závěry a doporučení směřující k následným opatřením a intervencím do vzdělávací soustavy.
Ke stažení v pdf.
Ke stažení v pdf.