Změna v zasílání záznamů o úrazech České školní inspekci
S účinností k 1. 4. 2016 dochází k již dříve avizované změně ve způsobech zasílání záznamů o úrazech České školní inspekci. Od 1. 4. 2016 již nebude možné tuto povinnost plnit původním způsobem pomocí elektronických formulářů ZFO (opatřovaných elektronickým podpisem). O tomto kroku informovala Česká školní inspekce všechny školy a školská zařízení zapsané do školského rejstříku v dostatečném předstihu a tato informace byla včas sdělena také výrobcům informačních systémů pro školy.
Pořizování záznamů o úrazech je nadále možné dvěma způsoby:
- Vyplňováním elektronických formulářů v systému InspIS DATA (příručka -zde-)
- Vyplňováním a odesíláním záznamů prostřednictvím informačního systému, se kterým škola či školské zařízení pracuje (pokud dodavatel tohoto systému provedl integraci k systémům InspIS) - tato možnost je aktuálně k dispozici pro uživatele školních informačních systémů Bakaláři a Škola Online, ostatní výrobci prozatím na nabídku připojení svých produktů nezareagovali.
Česká školní inspekce i nadále nabízí všem výrobcům školních systémů možnost využití tzv.
integračního rozhraní pro systémy InspIS, které kromě efektivní obsluhy agendy školních úrazů umožňuje také např. automatickou synchronizaci informací o třídách a žácích pro potřeby elektronického ověřování výsledků žáků prostřednictvím systému InspIS SET a mnoho dalších užitečných funkcí.