Změna v zasílání záznamů o úrazech České školní inspekci

S účinností k 1. 4. 2016 dochází k již dříve avizované změně ve způsobech zasílání záznamů o úrazech České školní inspekci. Od 1. 4. 2016 již nebude možné tuto povinnost plnit původním způsobem pomocí elektronických formulářů ZFO (opatřovaných elektronickým podpisem). O tomto kroku informovala Česká školní inspekce všechny školy a školská zařízení zapsané do školského rejstříku v dostatečném předstihu a tato informace byla včas sdělena také výrobcům informačních systémů pro školy.

Pořizování záznamů o úrazech je nadále možné dvěma způsoby:
  1. Vyplňováním elektronických formulářů v systému InspIS DATA (příručka -zde-)
  2. Vyplňováním a odesíláním záznamů prostřednictvím informačního systému, se kterým škola či školské zařízení pracuje (pokud dodavatel tohoto systému provedl integraci k systémům InspIS)  - tato možnost je aktuálně k dispozici pro uživatele školních informačních systémů Bakaláři Škola Online, ostatní výrobci prozatím na nabídku připojení svých produktů nezareagovali.
 
Česká školní inspekce i nadále nabízí všem výrobcům školních systémů možnost využití tzv. integračního rozhraní pro systémy InspIS, které kromě efektivní obsluhy agendy školních úrazů umožňuje také např. automatickou synchronizaci informací o třídách a žácích pro potřeby elektronického ověřování výsledků žáků prostřednictvím systému InspIS SET a mnoho dalších užitečných funkcí.