T E MAT I C K Á Z P R ÁVA P O S K Y TOVÁ N Í ŠKO L S K ÝC H S LU ŽE B A V Z D ĚL ÁVÁ N Í V D O M OV E C H M L Á D E ŽE 9 Tabulka 10 Počty studentů oborů vyššího odborného vzdělávání v kroužcích 2013/2014 2014/2015 Kroužky Počet žákůPrůměr za 1 domov mládeže Počet domovů mládeže Počet žákůPrůměr za 1 domov mládeže Počet domovů mládeže Sportovní 560 6,8 82 521 6,4 82 Jazykové 23 2,9 8 27 2,7 10 ICT 96 8,7 11 99 9,0 11 Technické 0 0,0 0 1 1,0 1 Výtvarné 205 5,0 41 194 4,6 42 Hudební 46 3,5 13 41 2,7 15 Taneční 18 3,0 6 32 2,9 11 Společenské hry 114 3,8 30 138 3,9 35 Jiné 131 4,2 31 156 4,7 33 Nižší zastoupení studentů oborů vyššího odborného vzdělávání v domovech mládeže v porovnání se středoškolskými žáky se projevilo i v nižší účasti těchto studentů v zájmové činnosti. Podobně jako středoškolští žáci se i studenti vyšších odborných škol nejvíce zapo-jovali do kroužků sportovních.Podíly žáků středních škol a studentů vyšších odborných škol v kroužcích je zobrazen v tabulce č. 11.Tabulka 11 Podíly žáků a studentů v kroužcích (v %)2 2013/2014 2014/2015 2013/2014 2014/2015 Kroužky Podíl žáků SŠPodíl studentů VOŠSportovní 35,8 36,7 25,4 27,6 Jazykové 1,9 2,2 1,0 1,4 ICT 5,4 5,1 4,4 5,3 Technické 2,6 2,5 0,0 0,1 Výtvarné 11,2 11,7 9,3 10,3 Hudební 3,5 3,7 2,1 2,2 Taneční 3,3 3,2 0,8 1,7 Společenské hry 14,6 14,7 5,2 7,3 Jiné 12,0 12,9 5,9 8,3 1.5 Podpora prevence v oblastech rizikového chování a kariérového poradenství Mezi specifické aktivity, které domovy mládeže poskytují, je zejména prevence rizikového chování žáků. Vychází z nabídky činností domova mládeže a z nastavení vhodných pravidel vnitřního řádu. Pozitivní vliv na tuto oblast má vytváření podmínek pro rozvoj neformál-ního vzdělávání, využívání etické, osobnostní a sociální výchovy v rámci zájmových aktivit. Při stanovování hlavních cílů prevence je důležitá součinnost domova mládeže se školou.2 Podíly žáků/studentů v kroužcích byly spočítány z celkového počtu žáků/studentů za 1. pololetí.