T E MAT I C K Á Z P R ÁVA P R O B L E MAT I K A P É ČE P O S K Y TOVA N É V P P P A S P C ŽÁ K ŮM S L M P A P R O B L E MAT I K A A S I S T E N T Ů P E DAG O G A 14 2.3 Asistenti pedagoga ve školním roce 2013/2014 Tabulka 23 Asistenti pedagoga ve školním roce 2013/2014 – celkem ŠPZ Asistenti pedagoga obecněCelkem Počet Podíl Průměr Počet klientů, u kterých byl doporučen asistent pedagoga 9 507 –64,7 Využití asistenta pedagoga pro více žáků – průměrný podíl případů (v %)– –41,6 Počet požadavků na asistenta pedagoga ze strany školy nebo rodičů7 162 –49,7 Počet klientů, u kterých nebyl doporučen asistent pedagoga, ačkoliv ho požadovala škola nebo rodiče 989 13,8*7,0 * Podíl případů, kdy ŠPZ nedoporučilo asistenta pedagoga v případech, kdy jej požadovala škola nebo rodiče.Ve školním roce 2013/2014 doporučila ŠPZ 9 507 klientům jako podpůrné opatření asi-stenta pedagoga. Každé zařízení doporučilo v průměru asistenta pedagoga 65 klientům. Průměrně ve více než dvou pětinách případů (41,6 %) by charakter obtíží klientů dovo-loval využít asistenta pedagoga pro více žáků. Požadavek na asistenty pedagoga ze strany škol a rodičů přišel v 7 162 případech, což bylo průměrně 50 požadavků na jedno zařízení. U 13,8 % klientů nebyl ŠPZ doporučen asistent pedagoga, přestože požadavek školy nebo rodičů směřoval k přidělení asistenta pedagoga. Tabulka 24 Asistenti pedagoga ve školním roce 2013/2014 – PPP a SPC Asistenti pedagoga obecněPPP SPC Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Počet klientů, u kterých byl doporučen asistent pedagoga 2 106 – 51,4 7 401 – 69,8 Využití asistenta pedagoga pro více žáků – průměrný podíl případů (v %)– 47,9 –– 39,4 Počet požadavků na asistenta pedagoga ze strany školy nebo rodičů2 010 –51,5 5 152 –49,1 Počet klientů, u kterých nebyl doporučen asistent pedagoga, ačkoliv ho požadovala škola nebo rodiče 346 17,2*9,1 643 12,5*6,2 * Podíl případů, kdy ŠPZ nedoporučilo asistenta pedagoga v případech, kdy jej požadovala škola nebo rodiče.Při porovnání ŠPZ je zřejmé, že v průměru byli častěji doporučeni asistenti pedagoga ve speciálně pedagogických centrech (69,8 klientů) než v pedagogicko-psychologických poradách (51,4 klientů). Pedagogicko-psychologické poradny uvedly, že charakter obtíží umožňuje využití asistenta pedagoga pro více žáků průměrně v 47,9 % případech. Využití asistenta pedagoga pro více žáků je podle speciálně pedagogických center možné průměrně v 39,4 % případech.