T E MAT I C K Á Z P R ÁVA P R O B L E MAT I K A P É ČE P O S K Y TOVA N É V P P P A S P C ŽÁ K ŮM S L M P A P R O B L E MAT I K A A S I S T E N T Ů P E DAG O G A 10 Tabulka 15 Zařazení klienta s LMP do vzdělávacího programu v době kontrolního vyšetření ve školním roce 2013/2014 Vzdělávací program v době kontrolního vyšetření PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Vzděláváno na ZŠ praktické dle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s LMP 1 213 63,2 4 405 61,8 5 618 62,1 Vzděláváno na ZŠ praktické dle RVP ZV 45 2,3 128 1,8 173 1,9 Vzděláváno na běžné základní škole dle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s LMP 410 21,4 1 178 16,5 1 588 17,5 Vzděláváno na běžné základní škole dle RVP ZV 177 9,2 211 3,0 388 4,3 Vzděláváno jinou formou než je uvedeno výše 73 3,8 1 209 17,0 1 282 14,2 Celkem 1 918 100,0 7 131 100,0 9 049 100,0 Ve školním roce 2013/2014 se v době kontrolního vyšetření vzdělávalo 62,1 % klientů s LMP v ZŠ praktické dle RVP ZV – LMP. Dalších 17,5 % klientů se vzdělávalo v běžné ZŠ dle RVP ZV – LMP. Podle RVP ZV se v běžné škole vzdělávalo 4,3 % a v ZŠ praktické 1,9 % klientů. Jinou formou se vzdělávalo 14,2 % klientů (může se např. jednat o kombinaci vzdě-lávacích plánů nebo vzdělávání na ZŠ speciální).Tabulka 16 Doporučení přeřazení klienta (změna vzdělávacího programu) ve školním roce 2013/2014 na základě kontrolního vyšetření Doporučení změny vzdělávacího programu PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Z RVP ZV – LMP do RVP ZV 11 8,4 48 13,7 59 12,2 Z RVP ZV do RVP ZV – LMP 111 84,7 165 47,0 276 57,3 Jiná změna vzdělávacího plánu 9 6,9 138 39,3 147 30,5 Celkem*131 100,0 351 100,0 482 100,0 * Součet klientů zařazených podle vzdělávacích programů se odlišuje od celkového počtu klientů, kteří se dostavili ke kontrolnímu vyšetření, protože nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol.Doporučení k přeřazení/změně vzdělávacího programu získalo celkem 482 klientů. Pře-řazení z RVP ZV do RVP ZV – LMP bylo doporučeno 57,3 % klientů, opačná změna (z RVP ZV – LMP do RVP ZV) byla doporučena 12,2 % klientů. K jiné změně vzdělávacího plánu došlo u 30,5 % klientů, oproti předchozímu školnímu roku se zvýšil podíl klientů, kterým byla doporučena jiná změna vzdělávacího plánu. Podíly doporučených vzájemných přeřaze-ní mezi RVP ZV – LMP a RVP ZV se v porovnání s rokem 2012/2013 snížily.Tabulka 17 Doporučení přeřazení klienta (jiný typ školy) ve školním roce 2013/2014 Změna zařazení klienta PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Do individuální integrace na běžné ZŠ51 42,5 54 23,9 105 30,3 Do vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP 69 57,5 172 76,1 241 69,7 Celkem*120 100,0 226 100,0 346 100,0 * Součet klientů zařazených podle typu školy se odlišuje od celkového počtu klientů, kteří se dostavili ke kontrolnímu vyšetření, protože nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol.