T E MAT I C K Á Z P R ÁVA B E Z P E ČN O S T V E ŠKO L ÁC H A ŠKO L S K ÝC H Z A ŘÍ Z E N Í C H 6 Graf 2 Personální zabezpečení proti vniknutí a pohybu cizích osob v prostorách školy – podle druhu školy (v %)0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 pedagogický dohled (v prubehu dne)nepedagogický dohled (v prubehu dne)nepedagogický dohled (pri vstupu do školy)pedagogický dohled (pri vstupu do školy)jiné personální opatrení recepcní/vrátný prítomnost mestské policie/Policie CR MŠZŠSŠ + konz.Při pohledu na srovnání mateřských, základních a středních škol je patrné, že personální zabezpečení je nejčastěji zajištěno pedagogickým dohledem v průběhu dne, nepedagogickým a pedagogickým dohledem při vstupu do školy. Často byl také zjištěn nepedagogický dohled v průběhu dne, ve větší míře v mateřských a základních školách. Z ostatních možností perso-nálního zabezpečení byl častěji zastoupen recepční/vrátný, hlavně ve středních školách.V krajském členění byly zjištěny rozdíly v přítomnosti pedagogického dohledu v průběhu dne ve všech druzích škol, v přítomnosti nepedagogického dohledu při vstupu do mateř-ských a základních škol.Při analýze podle zřizovatelů škol bylo zjištěno, že mateřské školy zřizované církvemi nebo soukromými subjekty mají výrazně častěji pedagogický dohled při vstupu do školy. Ve veřejných základních školách je výrazně častěji přítomen nepedagogický dohled při vstu-pu do školy. Naproti tomu základní školy zřizované církvemi nebo soukromými subjekty častěji využívají služeb pracovníků bezpečnostních agentur. Ve středních školách nebyly za-znamenány významné rozdíly.V malých mateřských školách je ve větší míře přítomen pedagogický dohled při vstupu do školy, ve velkých mateřských školách je častěji nepedagogický dohled v průběhu dne. Ve velkých základních školách byl ve větší míře zjištěn nepedagogický dohled při vstupu do školy a v průběhu dne, dále byl častěji u vstupu do školy recepční/vrátný a městská poli-cie/Policie ČR. Recepční/vrátný byl častěji zjištěn také ve velkých středních školách.Při členění podle velikosti obce většinou platí, že s velikostí obce se zvyšuje personální zabezpečení škol. Mateřské školy ve větších obcích mají častěji nepedagogický dohled v prů-běhu dne. V základních školách ve větších obcích je častěji u vstupu do školy recepční/vrátný a městská policie/Policie ČR, až do sídel s 50 tis. obyvateli se zvyšuje v základních školách pedagogický dohled v průběhu dne. Střední školy v sídlech nad 100 tis. obyvatel mají nejčas-těji recepčního/vrátného.1.3 Technické a personální zabezpečení – kombinace a další souvislosti Další část zprávy je zaměřena na využívání technického a personálního zabezpečení a je-jich vzájemnou kombinaci.