V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 208 • Praktické vyučování škola zajišťuje také v reálném pracovním prostředí ve spolupráci se zaměstnavatelskou sférou.• Škola pro děti a žáky se SVP, cizince a děti a žáky nadané organizuje vzdělávání formami, které odpovídají jejich potřebám.• Škola má koncepci domácí přípravy žáků ve spolupráci s rodinou (účinná podpora rozvoje vzdělávání žáků, spolupráce s rodinou).• Škola zajišťuje včasnou podporu dětem a žákům s riziky školní neúspěšnosti (opatření k vyrovnání vývoje dětí s odkladem povinné školní docházky, doučování, opatření v případě selhání spolupráce s rodinou, opatření vedení školy směrem k pedagogům při nezohledňování vzdělávacích potřeb jednotlivce atd.).8 Účinná podpora rozvoje osobnosti dětí a žáků • Formy vzdělávání umožňují zdokonalování procesu vzdělávání na základě výsledků dosažených ve vědě, výzkumu a vývoji.• V průběhu vzdělávání jsou uplatňovány účinné moderní pedagogické metody a přístupy.• Aktivity při vzdělávání podporují rozvoj klíčových kompetencí dětí a žáků podle požadavků RVP.• PP motivují děti a žáky k využívání různých vzdělávacích a zájmových aktivit včetně odborných soutěží a přehlídek apod.• PP diferencují nároky a požadavky podle schopností a možností dětí nebo žáků.• PP vedou děti nebo žáky k samostatné práci a uplatňují individualizovanou výuku.• PP uplatňují při výuce pravidla stanovená školním řádem.• PP provádějí pedagogickou diagnostiku v hodnocení dětí a žáků.• PP poskytují dětem a žákům a získávají od dětí a žáků zpětnou vazbu (rozvoj sebehodnocení, osvojování vhodných strategií učení, podpora celoživotního učení).§ 2 odst. 1 písm. b), e) a f) Zásady a cíle vzdělávání, § 30 Školní řád, vnitřní řád a stipendijní řád a § 116 Školská poradenská zařízení školského zákona, vyhláška č. 72/2005 Sb.Další právní východiska Příslušné RVP