V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 171 Tabulka 85 Veřejnosprávní kontrola – přehled podle zřizovatelů Zřizovatel Celkový objem přijatých finančních prostředků SR z MŠMT Objem přijatých finančních prostředků SR, které ČŠI v kontrolovaném období na místě přezkoumala Celkový objem vynaložených finančních prostředků SR v období prověřovaném veřejnosprávní kontrolou na místěObjem vynaložených finančních prostředků SR, které ČŠI v kontrolovaném období na místě přezkoumala Celkový objem zjištěných nedostatkůOdhad výše neoprávněně čerpaných finančních prostředků SR Církev 115 394 222 115 394 222 115 161 102 93 554 277 88 000 0 Kraj 730 825 573 710 407 243 729 262 597 555 336 563 4 306 860 4 086 704 Obec 1 278 360 060 1 194 156 008 1 263 300 128 1 102 688 072 49 246 344 1 937 908 Soukromník 169 872 902 169 872 902 169 843 418 147 537 821 17 837 414 13 716 014 Státní správa (MŠMT)1 303 215 591 1 303 179 591 1 268 482 471 1 105 837 724 152 513 45 137 Celkový součet 3 597 668 348 3 493 009 966 3 546 049 716 3 004 954 457 71 631 131 19 785 763 10.1.3 Závěry veřejnosprávní kontroly • Ve školním roce 2014/2015 bylo kontrolováno 266 subjektů. Při veřejnosprávní kont-role bylo zjištěno v 71 kontrolovaných subjektech porušení právních předpisů, vztahu-jících se k hospodaření s finančními prostředky ze státního rozpočtu, nakládání s ma-jetkem státu a nefunkčnímu vnitřnímu kontrolnímu systému.• Kontrolou oprávněnosti přijetí a použití finančních prostředků přidělených ze státního rozpočtu z kapitoly MŠMT bylo zjištěno 257 porušení právních předpisů, které vedlo k nedostatkům v oblasti nakládání s finančními prostředky, jejich evidenci a zúčtování v 71 subjektech, z toho ve 38 případech se jednalo o porušení rozpočtové kázně. Na zá-kladě zjištěných nedostatků byly podány 4 podněty příslušnému finančnímu úřadu a 34 podnětů příslušnému krajskému úřadu. Ve všech 71 subjektech byla uložena lhůta k přijetí opatření a odstranění nedostatků. • Bylo zjištěno porušení rozpočtové kázně v oblasti výdajů na platy (24), z tohoto po-čtu byly ve 2 případech osobní náklady částečně uhrazeny z dotace následujícího roku a ve 4 případech byly z dotace ze státního rozpočtu hrazeny náklady v doplňkové čin-nosti. Neoprávněně byly dále finanční prostředky použity na odvody a tvorbu FKSP, na úhradu ostatních neinvestičních výdajů. V 5 subjektech nebyly dodrženy závazné ukazatele rozpočtu. • U 2 z kontrolovaných subjektů byly výkonové ukazatele, které jsou základem pro sta-novení dotace, vyšší než skutečnost, v 1 případě nebyla vykazovaná činnost vůbec vy-konávána.• Vnitřní kontrolní systém, jeho nastavení a funkčnost nejsou zárukou snížení míry rizi-ka nesprávného nakládání s finančními prostředky státního rozpočtu v 59 subjektech (19 %).• Prověření, zda kontrolované operace byly realizovány v souladu s právními předpisy a zda údaje o hospodaření s finančními prostředky státního rozpočtu poskytnutými podle § 160 odst. 1 školského zákona věrně zobrazovaly zdroje, stav a pohyb těchto prostředků, ukázalo, že ve 146 kontrolovaných subjektech bylo zjištěno porušení práv-