V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 164 tů má v současnosti 35 členů, v mezinárodním kontextu se tak stává významným zdrojem informací v oblasti vzdělávací politiky. Zástupci České školní inspekce se pravidelně účastní seminářů pořádaných vždy jedním z členů SICI, přičemž ročně se organizují zpravidla čtyři semináře. V uplynulém školním roce bylo tématem prvního semináře konaného v Sasku Dopad inspekce, stále nezodpovězená otázka a tento seminář byl součástí Valného shromáž-dění SICI. Druhý seminář se konal v Belgii a jeho téma znělo Jak držet krok s tokem dat. Třetí seminář se uskutečnil počátkem roku 2015 v Anglii a nesl název Inspekce vzdělávání a přípravy po povinné školní docházce – pomoc při přípravě dnešních mladistvých na svět zítř-ka. Poslední seminář ve školním roce 2014/2015 zorganizovali němečtí kolegové z Porý-ní na téma Udržitelné zlepšování škol po zpětné vazbě. Zástupci České školní inspekce byli přítomni na každém ze seminářů, a vždy tak měli jedinečnou příležitost prezentovat práci ČŠI v mezinárodním prostředí. Velmi pozitivní zpětnou vazbu měla prezentace ČŠI v Belgii na semináři věnovaném modernímu sběru dat, kdy se publikum během prezentace před-nášené reprezentantem ČŠI dotazovalo zejména na workflow nového inspekčního nástroje InspIS DATA. Česká školní inspekce se svou metodikou elektronického sběru řadí mezi nejrespektovanější evropské inspektoráty školství.Česká školní inspekce aktivně využívá možnosti podpory bilaterální spolupráce, kterou SICI nabízí. Za finanční podpory SICI realizuje ČŠI projekt příhraniční spolupráce České školní inspekce a Štátnej školskej inšpekcie Slovenské republiky s názvem Porovnání ná-strojů inspekční činnosti. Projekt byl podepsán a schválen v prosinci 2014 a je naplánován na dva roky. Realizace projektu probíhá na úrovni krajských inspektorátů a školských in-spekčních center v příhraničních oblastech. Na české straně je zapojeno ústředí ČŠI v Praze, Jihomoravský a Zlínský inspektorát, na slovenské straně ústředí ŠŠI v Bratislavě a její Škol-ské inšpekčná centra v Žilině a Bratislavě. Během této doby budou probíhat vzájemné stáže českých a slovenských školních inspektorů, uskuteční se porovnávání inspekčních nástrojů v oblastech předškolního, základního a středního vzdělávání a kolegové budou diskutovat nad příklady inspirativní praxe. Prvním výstupem projektu bude odborná studie, která popíše inspekční činnosti partnerské instituce, posoudí rozdíly v jednotlivých systémech a identifikuje silné a slabé stránky a příležitosti ke zlepšování obou institucí. Druhým vý-stupem budou odborné semináře pro školní inspektory a vedení obou institucí, na kterých budou prezentovány dílčí poznatky získané během spolupráce.Zástupce ČŠI je členem nejužšího vedení SICI, a to v pozici zástupce sekretáře. ČŠI má tak jedinečnou příležitost podílet se na procesu rozhodování uznávané mezinárodní organizace. Nutné je poznamenat, že vedení SICI plánuje v nadcházejícím školním roce zásadní změ-nu v procesu řízení a svého ideového zaměření. K záměru transformace SICI byla zřízena tzv. strategická skupina, která má 12 účastníků, včetně dalšího zástupce ČŠI.ČŠI spravuje oficiální webové stránky SICI: http://www.sici-inspectorates.eu/. Tyto strán-ky informují o organizaci samotné, o jejích aktivitách a seminářích a je zde zároveň možné dohledat aktuální data týkající se jednotlivých členů, včetně jejich profesních profilů.9.6 Vyhodnocení mezinárodních závazků ČŠI za školní rok 2014/2015 Česká školní inspekce je vedle působení v Evropských školách, účasti v četných meziná-rodních šetřeních a členství ve Stálé mezinárodní konferenci inspektorátů zavázána plnit úkoly vyplývající z mezinárodních závazků České republiky, a to zejména z členství v Evrop-ské unii, Radě Evropy a Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Zástupci České školní inspekce jsou zváni a pravidelně se účastní jednání expertních a pracovních skupin, kde jsou vytvářena doporučení a metodiky k evropské vzdělávací politice. Své místo má ČŠI také v Řídicí radě CERI OECD (Centrum pro inovace ve vzdělávání), která je od roku 1968 jednou z nejvýznamnějších světových organizací v poskytování informací o vzdělává-ní. CERI každoročně pořádá dvě konference, na nichž představuje aktuální projekty a pub-