V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 146 7.3 Výsledky jednoletého pomaturitního kurzu Úspěšnost žáků při ukončení jednoletého pomaturitního kurzu v uzavřeném školním roce byla poměrně vysoká, z 363 žáků prospělo 83,3 %, nevyhovělo 5,8 % a 10,8 % nebylo hodnoceno. V hospitovaných hodinách výsledky žáků odpovídaly požadovaným výstupům ŠVP. Předpokladem pro získání osvědčení o absolvování kurzu byla především docházka (ve všech školách), písemný test (63,3 %) a ústní zkouška (36,4 %). Všechny školy s výjimkou jedné pravidelně vyhodnocují výsledky vzdělávání žáků v jed-noletém pomaturitním kurzu a většina z nich přijímá účinná opatření k jejich zlepšování. Hodnocení výsledků vzdělávání žáků představovalo slabou stránku v jedné škole. V hospitovaných hodinách byla zpětná vazba poskytovaná žákům účelná v 86,3 % pří-padů. Formativní hodnocení převažovalo a klasifikace byla zdůvodněna ve většině hodin (91,7 %, resp. 86,7 %). Vzájemné hodnocení žáků bylo zaznamenáno pouze ve 2 % hodin, sebehodnocení se vyskytlo ve třetině hospitovaných hodin.7.4 Závěry Na základě inspekční činnosti na jazykových školách můžeme konstatovat, že většina po-maturitních jazykových kurzů se zaměřuje převážně na přípravu k mezinárodně uznávaným zkouškám. Žáci mají zájem především o studium anglického jazyka a v tomto jazyce dosahují nej-častěji úrovně B2 podle SERRJ. Kurzy jiných jazyků, s výjimkou německého jazyka, jsou nabízeny pouze v malé míře.Ačkoliv 63,6 % škol připravovalo své žáky v rámci jednoletého pomaturitního kurzu také na státní jazykovou zkoušku, zájem o ni mezi žáky spíše klesá.Jazykové školy obvykle využívají k určení vstupní úrovně žáků vstupní testy a ve všech případech byl ve vyučování naplňován ŠVP v souladu s § 7 odst. 2 školského zákona.Výuku v jazykových školách zajišťují kvalifikovaní pedagogičtí pracovníci a rodilí mluvčí. Většina žáků ukončila vzdělávání v jednoletém pomaturitním studiu úspěšně.