V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 138 Tabulka 71 Složka výchovy sledované činnosti (v %)Složka Podíl Rozumová 59,9 Mravní 33,1 Tělesná 28,7 Estetická 29,3 Pracovní 19,7 Ekologická 3,2 Eramatická 2,5 Ekonomická 0,0 Zaznamenané činnosti nejčastěji rozvíjely rozumovou složku při 59,9 % hospitacích, pra-covní složku při 33,1 % hospitacích a estetickou při 29,3 % a sportovní při 28,7 % hospitacích. Ekologická složka výchovy byla rozvíjena při 3,2 % hospitacích, rozvoj ekonomické složky nebyl překvapivě zaznamenán vůbec.Tabulka 72 Typ sledované činnosti (v %)Typ sledované činnosti Podíl Sportovní 20,6 Rekreační 14,8 Pracovní 27,7 Výtvarná 13,5 Příprava na vyučování 38,7 Vycházka 5,2 Volná činnost (nejčastěji sledování televize, stolní hry)7,7 Jiná činnost (nejčastěji komunitní sezení, stolování)15,5 Odpolední činnosti se prolínaly zájmovými aktivitami podle zájmů nebo nadání dětí. Nejčastěji byla hospitována příprava na vyučování (38,7 % hospitací), pracovní (27,7 % hos-pitací) a sportovní činnosti (20,6 % hospitací). Komunitní sezení (psychoterapeutické tech-niky) se nejčastěji objevovala v diagnostických ústavech a výchovných ústavech.Tabulka 73 Formy sledované činnosti (v %)Formy Podíl Individuální práce 79,5 Hromadné působení (skupinová práce)38,5 Spolupráce vychovatele a dětí 75,0 Výchovné projekty 0,6 Společné řešení projektů nebo problémových situací 7,1 Aktivity dětí mimo zařízení 4,5 Aktivity jiných institucí, organizací 0,0 Jiná forma 0,0