V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 121 • Rozdílnost v četnosti klasifikace a v hodnocení žáků jednotlivými vyučujícími. Nedo-statečné využívání rozpětí hodnoticí škály při průběžném i v závěrečném hodnocení žáků v souladu se zásadami hodnocení ŠVP a pravidly hodnocení ve školním řádu. • Ojediněle nevhodné, případně nedostačující prostorové a materiální podmínky pro vý-uku, chybějící zázemí pro učitele školy, velký rozptyl v rozmístění učeben, chybějící potřebná kapacita koncertních sálů, absence samostatných prostor pro výtvarný obor apod. Pomalá obnova materiálně-technických podmínek pro vzdělávání na dalších místech poskytovaného vzdělávání.• Často formálně nebo nesystémově probíhající DVPP, zaznamenaná minimální účast pedagogů na akcích dalšího vzdělávání. Nedostačující péče o začínající učitele projevu-jící se v celkové úrovni výuky. Doporučení pro základní umělecké vzdělávání • Další rozvoj nastaveného systému řízení a vzdělávání. Prohlubování manažerských do-vedností a jejich účinné využívání v řídící práci. Průběžná inovace procesů řízení tak, aby odpovídaly potřebám a velikosti škol.• Zvýšení efektivity hospitační činnosti vedením školy jako účinné zpětné vazby pro prá-ci učitelů.• Řízení pedagogických procesů směřovat do vzájemné komunikace mezi vedením ško-ly a pedagogy, podporovat jejich vzájemnou spolupráci. K tomu využívat neformální vnitřní vazby i formální orgány školy (pedagogická rada, předmětové komise apod.).• Plánovitá a systematická podpora účasti pedagogů v oblasti dalšího vzdělávání, širší zapojování učitelů v této oblasti se zaměřením především na pedagogy vykazující nižší kvalitu při vzdělávání žáků (literárně-dramatický obor, hudební nauka), systematická metodická pomoc začínajícím učitelům. • Další rozpracování a využívání hodnoticích procesů ke zjišťování a zkvalitňování vý-sledků vzdělávání ve všech oblastech, využívání zjištěných výsledků k identifikaci sla-bých míst, přijímání navazujících opatření. Vyšší míra uplatňování vzájemného hod-nocení a sebehodnocení.• Respektování odlišností ve vyspělosti žáků v případě věkově smíšených skupin.• Zvyšování účinnosti vzdělávání při využití efektivnějšího, zřetelného a cíleného závě-rečného hodnocení. Rekapitulace hodiny, reflexe s případným zařazením vzájemného hodnocení a sebehodnocení, ve výtvarném oboru zařazení společného hodnocení jako nedílné součásti vyučovací hodiny.