V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 120 • Zvyšující se počet škol pracujících s funkční školní matrikou a průkaznou dokumenta-cí vztahující se ke vzdělávání v celém rozsahu v elektronické podobě.• Kvalitativní změna ve způsobu a koncepci řízení s dopadem na posun ve výuce. Výuka při předchozí inspekční činnosti hodnocená jako nedostatečná s výraznými negativy dosáhla po přijatých opatřeních požadované úrovně a v ojedinělých případech i příkla-du dobré praxe.• Dlouhodobá propagace regionálních tradic (folklorní soubory), činnost žánrově varia-bilních uskupení, školních orchestrů apod.), pokračující nebo nově zahájená spoluprá-ce s partnerskými školami v České republice a v zahraničí.4.4 Závěry V závěrech jsou shrnuta hlavní zjištění z hodnocení podmínek, průběhu a výsledků v zá-kladním uměleckém vzdělávání ve členění na čtyři oblasti: silné stránky, slabé stránky a do-poručení pro další rozvoj.Pozitivní zjištění • Dlouhodobá a úspěšná prezentace výsledků vzdělávání všech uměleckých oborů v kmenových školách a jejich pobočkách v místě působení a jeho okolí. Vydatná me-zioborová spolupráce, zjištěná prezentace výsledků vzdělávání na republikové i mezi-národní úrovni.• Zvyšující se zájem veřejnosti o vzdělávání v jednotlivých uměleckých oborech s vý-raznou převahou zájmu o individuální výuku v hudebním oboru. Nárůst počtu žáků a častá dlouhodobá naplněnost subjektů do maximální výše kapacity škol. Počet zájem-ců mnohdy převyšující kapacitní možnosti subjektů. Časté tendence škol jít za žákem do různých částí regionu.• Ojedinělá a vysoce funkční provázanost vzdělávacích programů ZŠ a ZUŠ a způsob jejich realizace.• Zpravidla účinně a optimálně nastavené funkční modely řízení školy odpovídající veli-kosti, organizační struktuře a charakteru činnosti subjektů. • Účinná motivace učitelů k činnosti formující vstřícný pedagogický styl a formující pří-znivé sociokulturní prostředí ZUŠ. Zpravidla vyrovnaná úroveň realizovaných oborů vzdělávání, silný vliv pedagogických osobností na žáky, v několika případech označený jako příklad dobré praxe.• Podpora individualizované výuky směřující k rozvoji uměleckých, osobnostně sociál-ních a kulturních kompetencí žáků a jejich nadání. Vhodně a efektivně využívané me-tody práce ovlivňující celkový rozvoj, průběžné i celkové výsledky žáků v uměleckém vzdělávání. • Zapojení do mezinárodních projektů, rozvojových programů a grantů a realizace vlast-ních školních projektů s pozitivním dopadem na zkvalitňování uměleckého vzdělávání v rámci kurikulární reformy a s tím související smysluplná realizace volnočasových aktivit dětí a žáků. Negativní zjištění • Nedostatky v řídící a kontrolní činnosti některých subjektů, nedostatečný vnitřní kontrolní systém části ZUŠ, méně funkční nastavení evaluačních procesů s dopadem do úrovně dalšího vzdělávání a míry kvalifikovanosti některých pedagogických sborů.• Nejednotnost hodnocení žáků u postupových zkoušek v jednotlivých oborech.