V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 118 Graf 32 Literárně-dramatický obor – podíl hodin (v %)35,1 62,8 79,5 84,4 88,2 90,2 91,3 92,3 93,9 95,7 95,7 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 vytvárení scénáru drobné literární útvary inscenacní proces dramatická hra kultura projevu žák je veden k vedomému uplatnování základních výrazových prostredku jednoduché improvizace primerená predloha individuální práce zohlednuje žákuv rozvoj efektivní mluvní pruprava a rozvoj dovedností efektivní pohybová pruprava a rozvoj dovedností 4.3 Výsledky základního uměleckého vzdělávání Celkové hodnocení výsledků vzdělávání žáků vykázalo ve sledovaných ZUŠ většinou po-žadovanou a ve 20 % navštívených subjektů nadstandardní úroveň. Vedení škol zpravidla soustavně zjišťovalo a hodnotilo kvalitu výstupů a výsledků v individuálním, skupinovém a kolektivním vzdělávání v předem vymezených oblastech. Školy sledovaly úspěšnost žáků v průběhu studia, svých absolventů včetně absolventů hlásících se na střední a vysoké školy uměleckého nebo pedagogického zaměření. Ojediněle ČŠI zjistila dlouhodobou evidenci úspěšnosti absolventů (kontinuálně např. již od roku 1972).Zpětnou vazbu o úrovni žáků v jednotlivých oborech rovněž poskytovaly vedené přehledy úspěšnosti žáků, kteří se účastnili přehlídek a soutěží na okresní, krajské i národní úrov-ni, zpravidla vyhlašovaných MŠMT. Jednotliví úspěšní žáci a soubory srovnávali dosažené výsledky s ostatními dokonce na mezinárodní i celosvětové úrovni. Pravidelná koncertní a výstavní činnost škol významně ovlivňovala kulturní dění a společenský život měst, obcí a jejich širokého okolí.V rámci hospitační činnosti bylo sledováno hodnocení žáků učitelem, využívání vzájem-ného hodnocení žáky a sebehodnocení. Vyučující se snažili téměř v 70 % zhlédnuté výuky