V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 112 Naplnění sledované oblasti vztahující se k cíli vyučovací jednotky v jednotlivých umělec-kých oborech vykazoval ve všech uměleckých oborech kromě literárně-dramatického oboru srovnatelný stav (graf 23 a 24). Dle věku žáků byla výuka vhodně podpořena názornou ukáz-kou či demonstrací postupů ve všech uměleckých oborech z 80,6 %. Největší podíl na plnění tohoto ukazatele měla výuka v tanečním oboru (graf 25).Graf 25 Výuka je dostatečně podpořena názornou ukázkou, demonstrací postupu – podíl hodin (v %)80,6 81,9 74,8 86,5 71,9 15,2 13,8 21,0 10,1 24,6 4,1 4,3 4,2 3,4 3,5 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %celkem hudební výtvarný tanecní -dramatický ano cástecne ne literárne-Odborné vedení výuky v literárně-dramatickém oboru ve srovnání s ostatními obory od-ráželo nejnižší počet vyučujících splňujících odbornou kvalifikaci dle zákona č. 563/2004 Sb. pro přímou pedagogickou činnost, kterou vykonávali. Graf 26 tak zachycuje skutečnost, že nejvíce nedostatků ve vztahu k odborné kvalifikaci vykazovalo vedení výuky v literárně- -dramatickém oboru.Graf 26 Výuka je vedena odborně správně – podíl hodin (v %)96,6 97,8 95,8 94,4 88,7 3,4 2,2 4,2 5,6 11,3 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %celkem hudební výtvarný tanecní literárne--dramatický ano ne V jednotlivých uměleckých oborech byla v maximálním rozsahu uplatňována míra náro-ků kladených na žáky s respektem k jejich individuálním studijním předpokladům a potře-bám (graf 27). Zvýšené a nepřiměřené nároky byly uplatňovány u mladších žáků tanečního oboru, kdy nebyly zcela respektovány jejich individuální studijní předpoklady a potřeby.