V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 102 Více než 90 % z celkového počtu 487 škol tvořily samostatné ZUŠ, pokud měly subjekty více součástí, pak šlo zpravidla o spojení se základní nebo mateřskou školou, eventuálně se školou střední. V rozložení ZUŠ podle typu zřizovatele převládaly téměř z 90 % školy zřizo-vané obcí a krajem (48,7 % a 40,9 %), soukromé školy byly zastoupeny 9,7 %, podíl církev-ních a MŠMT zřizovaných škol představoval 0,8 %.Ve školním roce 2014/2015 bylo v základním uměleckém vzdělávání statisticky regist-rováno celkem 244 349 žáků (tabulka 60). Jejich celkový počet se meziročně zvýšil o 0,6 %. Přestože byl nárůst počtu žáků ZUŠ ve srovnání s předchozím školním rokem poněkud nižší, dlouhodobý trend zvyšování jejich počtu v hudebním oboru pokračoval dále (graf 18 a 19). Tabulka 60 Počty a podíly žáků v uměleckých oborech ZUV ve školním roce 2013/2014 Umělecký obor Celkový počet 244 349 žákůProcentní podíl Hudební obor (individuální, skupinová a kolektivní výuka) 159 472 65,2 %Taneční obor 26 768 10,9 %Výtvarný obor 48 557 19,9 % Literárně-dramatický obor (individuální, skupinová a kolektivní výuka)9 552 3,9 %Zdroj: Statistické ročenky školství – výkonové ukazatele (Česká republika)Graf 18 Podíl žáků ve výtvarném, tanečním a literárně-dramatickém oboru 2009/2010 – 2014/2015 (v %)19,7 19,7 19,8 19,9 20,0 19,9 12,1 12,1 11,7 11,4 11,1 11,0 3,6 3,7 3,7 3,8 3,9 3,9 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 2009/2010 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 výtvarný obor tanecní obor literárne-dramatický obor Školní rok