V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 99 • Systémově umožnit vzdělávání směřující k současnému dosažení středního vzdělá-ní s výučním listem a středního vzdělání s maturitní zkouškou kategorie dosaženého vzdělání H a L.• Systematicky podporovat komplexní formy vzdělávání pedagogů zaměřené na rozvoj oborových a předmětových didaktik, účelné využívání moderních učebních pomůcek a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.• Realizovat systematickou podporu ředitelům škol zaměřenou na řídící kompetence a také na osobnostní rozvoj. Využít výstupy projektu Kompetence III – „vzdělávací leader“.• Redukovat kapacity (-25 %), které nebudou ve středně- a ani dlouhodobém období naplněny.• Zajistit systémovou finanční podporu školám vzdělávajícím v oborech s výučním lis-tem na realizaci jednotné závěrečné zkoušky.• Rozšiřovat spolupráci škol a zaměstnavatelů při realizaci praktického vyučování – od-borné praxe, odborného výcviku a využívání odborníků z praxe pro zkvalitňování výuky nových technologií, pracovních postupů a trendů v jednotlivých vzdělávacích oborech.• Využívat elektronické platformy InspIS ŠVP pro tvorbu a úpravy školních vzdělávacích programů, InspIS SET pro formativní a sumativní hodnocení žáků a pro vlastní hod-nocení školy, a InspIS PORTÁL pro komunikaci s veřejností.