V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 93 3.3 Výsledky středního vzdělávání 3.3.1 Celkové výsledky vzdělávání žákůV maturitních i nematuritních oborech prospěl stejný podíl žáků středních škol (necelých 73 %). S vyznamenáním prospělo 15 % žáků maturitních oborů a 4,4 % žáků nematuritních oborů, opačný poměr byl u žáků neprospívajících, v maturitních oborech neprospělo 7,3 % žáků a v nematuritních oborech 13,1 % žáků. V průběhu studia při ukončování ročníku po zkouškách v náhradním termínu a po opravných zkouškách neprospělo v maturitních oborech 4,4 % žáků a v nematuritních oborech 7,9 % žáků. Střední školy stále ve větším podílu (98,3 %) průběžně sledují pokroky žáků v učení pře-devším formou individuálního hodnocení učitele, poměrně často používaly i externího hod-nocení výsledků vzdělávání žáků (národní, komerční testování) a pouze v některých školách (16,2 % hodnocených škol) využívali hodnocení žákovského portfolia. Pro ověřování kvality dosahovaných vzdělávacích výsledků střední školy ve velké míře využívaly úspěšnost svých žáků v olympiádách a soutěžích. Polovina středních škol získávala pravidelně a systematicky informace o uplatnění svých absolventů v jejich dalším studiu a praxi.Celkové výsledky vzdělávání žáků byly ve středních školách pravidelně vyhodnocovány a ve většině škol byla přijímána účinná opatření ke zlepšení vzdělávacích výsledků žáků. Tabulka 56 Výsledky žáků odpovídají očekávaným výstupům ŠVP (v %)Podíl Rozhodně ano 21,1 Spíše ano 71,3 Spíše ne 7,2 Rozhodně ne 0,4 Střední školy se i v tomto školním roce musely vyrovnávat s problémem absencí žáků ve výuce. V průměru připadlo na jednoho žáka 137 zameškaných hodin. Dalším problémem byl poměrně vysoký počet neomluvené absence ve výuce a řešení kázeňských přestupků žáků.Tabulka 57 Absence žáků v SŠPrůměr na školu Průměr na žáka Počet zameškaných hodin celkem 45551,9 137,1 Z toho počet neomluvených hodin celkem 3085,1 58,9