V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 73 Jihomoravský Počet škol 108 106 Počet žáků48 314 46 516 Průměr počtu žáků na školu 447,4 438,8 Průměrné naplnění kapacity (v %)63,2 61,3 Olomoucký Počet škol 79 77 Počet žáků28 234 27 248 Průměr počtu žáků na školu 357,4 353,9 Průměrné naplnění kapacity (v %)62,7 61,1 Zlínský Počet škol 60 60 Počet žáků24 804 24 051 Průměr počtu žáků na školu 413,4 400,9 Průměrné naplnění kapacity (v %)65,2 63,1 Moravskoslezský Počet škol 130 128 Počet žáků53 697 51 101 Průměr počtu žáků na školu 413,1 399,2 Průměrné naplnění kapacity (v %)62,3 60,4 ČR Počet škol 1 185 1 164 Počet žáků441 346 427 987 Průměr počtu žáků na školu 372,4 367,7 Průměrné naplnění kapacity (v %)62,4 61,6 ČŠI uskutečnila ve školním roce 2014/2015 inspekční činnost ve 285 středních školách, z toho v 67 % (191 škol) proběhla komplexní inspekční činnost a v 27,4 % (78 škol) inspekční činnost na podnět. V menší míře byly zastoupeny inspekční činnost na žádost, orientační inspekční činnost a následná kontrola. Hlavními iniciátory podnětů byli ČŠI (vnitřní pod-něty), zákonní zástupci, veřejnost a zřizovatelé, v 9 případech byl podnět anonymní. V rámci inspekční činnosti bylo navštíveno celkem 3 869 vyučovacích hodin.Tabulka 43 Inspekční činnost ve středních školách ve školním roce 2014/2015 Typ inspekční činnosti Počet Podíl (v %)Komplexní 191 67,0 Na žádost 9 3,2 Na podnět 78 27,4 Následná kontrola 3 1,1 Orientační 4 1,4 Celkem 285 100,0 ČŠI ve školním roce 2014/2015 realizovala také inspekční elektronická zjišťování zaměře-ná na financování školního stravování, na vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem doplněná o otázky týkající se cizích jazyků a ve spolupráci s Ústavem pedagogických věd Fi-lozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně na problematiku řízení pedagogického pro-cesu a možností jeho podpory. Do zjišťování na téma vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem bylo zapojeno 1 199 středních škol. Podle získaných informací se v těchto středních školách vzdělávalo 9 234 žáků s odlišným mateřským jazykem, z toho 7 227 žáků-cizinců (78,3 %) a 2007 žáků-občanů České republiky (21,7 %), pro které je čeština druhým jazykem,