V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 14 MŠ se snažili získávat další finanční prostředky pro zlepšování činnosti školy z jiných zdrojů, což potvrdilo 72,6 % ze 773 ředitelů škol. Prostředky získávali nejčastěji od jednotlivých ro-dičů (60,2 %), komerčních subjektů (37,8 %), z ESF projektů (26,7 %) a od subjektů majících ve svém statutu podporu školy – SRPŠ, o.p.s., nadační fondy apod. (21,6 %). Podle zjištění ČŠI byly takto získané prostředky pro zlepšování činnosti škol vynakládány účelně.Tabulka 4 Zdroje získávání dalších finančních prostředků pro zlepšování činnosti školy – podíl škol (v %)Zdroj Podíl Od jednotlivých rodičů60,2 Od komerčních subjektů37,8 Z jiných zdrojů 28,2 Z ESF projektů26,7 Od subjektů majících ve svém statutu podporu školy (SRPŠ, o.p.s., Nadační fond apod.)21,6 Od neziskových organizací 8,4 1.1.4 Řízení školy v předškolním vzdělávání Řízení mateřských škol bylo v 20,9 % hodnoceno jako silná stránka školy, v 8,7 % naopak nesplňovalo požadovanou úroveň a bylo její slabou stránkou. K úspěšnému řízení MŠ výrazně napomáhala jasně formulovaná vize školy, kterou si sta-novilo 87,6 % škol. Většině z nich se ji dařilo úspěšně naplňovat (96,9 %). Většina ředitelů škol (82,9 %) pravidelně monitorovala a vyhodnocovala práci své školy, 87,7 % z nich přijí-malo také na základě pravidelného monitoringu a hodnocení příslušná opatření ke zlepšení činnosti. Týkala se zejména úpravy ŠVP (64,6 %), zlepšení materiálního vybavení (80,5 %) a plánu DVPP (67,8 %). Bylo však také zjištěno, že pouze necelé dvě třetiny MŠ (60,8 %) věnovaly dostatečnou pozornost hospitační činnosti jako nástroje pro zlepšování kvality pe-dagogického procesu. Ne vždy plnila pedagogická rada důsledně svoji funkci jako poradní orgán ředitele školy a projednávala s ním všechny zásadní pedagogické dokumenty a opat-ření týkající se vzdělávací činnosti školy.Obdobně jako v předchozích letech bylo nejvíce ředitelů MŠ ve věkové kategorii 46–55 let. Ředitelé do 30 let byli spíše výjimkou. 2,8 % ředitelů zůstávalo ve funkci i přesto, že dosáhli věku 65 let. Délku svojí praxe ve funkci uváděli ředitelé nejčastěji mezi 6–10 a 11–15 lety.Tabulka 5 Věk a délka praxe ředitelů – podíl ředitelů (v %)Věk Podíl Délka praxe Podíl Do 25 0,5 Do 1 roku 7,1 26–30 0,6 2 9,7 31–35 3,7 3 8,5 36–40 7,2 4–5 10,2 41–45 14,8 6–10 19,8 46–50 23,4 11–15 14,9 51–55 18,9 16–20 10,3 56–60 5,1 21–25 13,6 61–65 0,8 26–30 3,2 Více než 65 2,8 31–35 1,9 Více než 35 0,6 Průměr 49,79 Průměr 11,19