T E MAT I C K Á Z P R ÁVA KO N T R O L A B E Z P E ČN O S T I A O C H R A N Y Z D R AV Í V E ŠKO L ÁC H A ŠKO L S K ÝC H Z A ŘÍ Z E N Í C H 10 Graf 1 Trendy vývoje úrazovosti v jednotlivých druzích škol (podle ročního indexu)0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 2005/2006 2006/2007 2007/2008 2008/2009 2009/2010 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 materské školy základní školy strední školy ČŠI analyzuje školní úrazovost např. i z hlediska činností, při kterých k úrazům dochází. Jejich rozložení je znázorněno v grafu č. 2.Graf 2 Druhy činnosti, při kterých dochází k úrazům (v %)0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 telesná výchova -skupinová cinnost prestávka jiné cinnosti telesná výchova -individuální cinnost vyucovací hodina sportovní akce a souteže kurzy plavání, lyžování a sport. -turist. kurzy praktické vyucování nebo praktická príprava školní výlet MŠZŠSŠVOŠostatní Z grafického znázornění je patrné, že žáci základních a středních škol si přivodili nejvíce úrazů při tělesné výchově (44 % v ZŠ a 51,8 % v SŠ), častěji docházelo k úrazům při skupi-nové činnosti než při činnosti individuální. Úrazovost o přestávkách byla vyšší v ZŠ (24,6 %) než v SŠ (9 %). Údaj o vysokém výskytu úrazů při jiných činnostech (např. na školní zahradě a při vycházkách) v mateřských školách je zatížen odlišným rozdělením činností v MŠ a v ZŠ nebo v SŠ.