T E MAT I C K Á Z P R ÁVA P R O B L E MAT I K A P É ČE P O S K Y TOVA N É V P P P A S P C ŽÁ K ŮM S L M P A P R O B L E MAT I K A A S I S T E N T Ů P E DAG O G A 9 Tabulka 13 Kontrolní vyšetření klientů s LMP ve školním roce 2013/2014 Kontrolní vyšetření klientů s LMP PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Počet klientů pozvaných ke kontrolnímu vyšetření 2 216 – 8 073 – 10 289 –Z toho počet klientů, kteří se skutečně dostavili ke kontrolnímu vyšetření 1 999 90,2 7 217 89,4 9 216 89,6 Z toho počet klientů, u kterých kontrolní vyšetření nevedlo ke změnám ve škol. zařazení 1 742 87,1 6 562 90,9 8 304 90,1 Ve školním roce 2013/2014 bylo ke kontrolnímu vyšetření pozváno 10 289 klientů s dia-gnózou LMP, což je o 14 % klientů více, než bylo uvedeno za předchozí rok. K vyšetření se skutečně dostavilo 9 216 klientů, což představovalo 89,6 %. Podíl klientů, kteří absolvovali kontrolní vyšetření, je téměř shodný se školním rokem 2012/2013. U 90 % klientů nevedlo kontrolní vyšetření ke změnám ve školním zařazení, což také odpovídá podílu z předchozí-ho školního roku. V další části byly zjišťovány možné důvody, proč se klient nedostavil ke kontrolnímu vy-šetření, ke kterému byl zařízením pozván. Nejčastějším důvodem možné neúčasti klientů na kontrolním vyšetření je nezájem rodičů, který uvedla necelá polovina zařízení (46,3 %). K dalším častým důvodům patří stěhování nebo změna školy (36,3 %) a nemoc klienta (27,5 %). Nepříznivou finanční situaci spojenou s náklady na dopravu do zařízení, případně jeho obtížnou dostupnost či jiné sociální důvody uvedlo 17,5 % ŠPZ. Nižší podíl ŠPZ dále uvedl nesouhlas s rediagnostikou, obavy ze změny zařazení nebo spokojenost se současnou školou, změnu zařízení (často i bez nahlášení) a opomenutí kontrolního vyšetření.Tabulka 14 Důvody možné neúčasti klientů na kontrolním vyšetření Důvody neúčasti PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Nezájem rodičů12 60,0 25 41,7 37 46,3 Změna bydliště/školy 7 35,0 22 36,7 29 36,3 Nemoc klienta 3 15,0 19 31,7 22 27,5 Finanční situace (doprava), sociální důvody 0 0,0 14 23,3 14 17,5 Nesouhlas s rediagnostikou/spokojenost se současným stavem 5 25,0 6 10,0 11 13,8 Změna zařízení 6 30,0 5 8,3 11 13,8 Opomenutí, neobjednání se, bez omluvy 4 20,0 5 8,3 9 11,3 Jiné 1 5,0 3 5,0 4 5,0 Celkem 20 100,0*60 100,0*80 100,0** Součet v jednotlivých řádcích nedává 100 % z důvodu možnosti uvést více odpovědí současně.Některá zařízení zmínila také nutnost dostavit se za klienty přímo do školy, kde bylo ná-sledně kontrolní vyšetření realizováno pro větší počet klientů.