V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 224 ve znění pozdějších předpisů. ČŠI zjišťuje, kteří další partneři jsou pro školy a →školská za-řízení přínosem, jaké jsou možnosti aktivního zapojení do činnosti školy a jak přínosné jsou partnerské vztahy pro zvýšení kvality výsledků vzdělávání. Partnerem školy mohou být zaměstnavatelé, partnerské školy, nestátní neziskové organizace, poradenská zařízení, vý-zkumné instituce apod.Pedagogicko-psychologická poradna – PPP Školské poradenské zařízení, které se zabývá poradenskou činností v oblasti vývoje, výchovy a vzdělávání dětí a mládeže. Poskytuje služby školám, výchovným poradcům a psychologům ve školách, rodičům aj. Provádí pedagogicko-psychologická vyšetření a pomáhá při profesi-onální orientaci žáků.Petice Pracoviště ČŠI jsou povinna přijímat petice. Nepatří-li petice nebo její část svým obsahem do působnosti ČŠI, je ČŠI povinna petici, případně její část, do 5 dnů postoupit příslušnému orgánu a uvědomit o tom podatele. Povaha podání, byť podatelem označená jako petice, se posuzuje podle obsahu a podle toho, zda splňuje náležitosti stanovené zákonem č. 85/1990 Sb., o právu petičním, v platném znění.Podnět Pracoviště ČŠI přijímají podněty, na jejichž základě ČŠI provádí inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. b) až e) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, střed-ním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Výstupem je →inspekční zpráva nebo →protokol o kontrole, případně obojí.Protokol o kontrole Je výstupem kontrolní činnosti ve škole/→školském zařízení prováděné ČŠI. Vyhotovuje se ve dvou stejnopisech, z nichž jeden je uložen u ČŠI a druhý obdrží kontrolovaná osoba. Pro-tokol o kontrole je uložen po dobu 10 let na místně příslušném inspektorátu ČŠI. →Inspekční činnost; →Inspekční výstup Přizvaná osoba Osoba přizvaná k →inspekční činnosti v zájmu odborného posouzení věci. ČŠI vede seznam přizvaných osob (interní), který je každoročně aktualizován. Přizvaná osoba je členem →in-spekčního týmu a účastní se inspekční činnosti v rámci stanovených úkolů. Výstupem čin-nosti je odborný posudek, který je využit jako podklad pro inspekční hodnocení. Přizvaná osoba vykonává svou činnost zpravidla na základě pracovněprávního vztahu k ČŠI nebo v rámci dohod o spolupráci s jinými orgány a organizacemi, kdy přizvané osoby vykonávají svou činnost v rámci pracovněprávního vztahu k tomuto orgánu nebo organizaci.Přírodovědná gramotnost Schopnost využívat přírodovědné vědomosti, klást otázky a na základě důkazů vyvozovat závěry, které vedou k porozumění a usnadňují rozhodování týkající se přirozeného světa a změn, jež v něm nastaly v důsledku lidské činnosti. V inspekčním hodnocení je sledováno prioritně získávání a uplatňování znalostí o životním prostředí a jeho ochraně, které vychá-zejí ze zásad trvale udržitelného rozvoje a bezpečnosti a ochrany zdraví. →Funkční gramotnost R Rámcové vzdělávací programy – RVP Kurikulární dokumenty státní úrovně, které normativně stanovují obecný rámec pro jednotli-vé etapy vzdělávání a jsou závazné pro tvorbu →školních vzdělávacích programů. Vymezují cílo-vé zaměření vzdělávání na daném stupni nebo pro daný obor vzdělávání a očekávané výstupy.