V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 222 Inspekční výstup Výstupem z inspekční činnosti je v případě hodnoticí činnosti →inspekční zpráva, v případě kontrolní činnosti →protokol o kontrole a v případě tematického šetření tematická zpráva. Inspekční zprávu a protokol o kontrole zhotovuje →inspekční týmpod vedením vedoucího inspekčního týmu v příslušném inspektorátu. Tematická zpráva je souhrnné zjištění z tema-tického šetření. Každoročně ČŠI zveřejňuje výroční zprávu České školní inspekce, která ob-sahuje souhrnné poznatky o stavu vzdělávání a vzdělávací soustavy vycházející z inspekční činnosti za předchozí školní rok. Výroční zprávy, tematické zprávy a další dokumenty jsou dostupné na stránkách ČŠI (www.csicr.cz).→Inspekční činnost Inspekční zpráva Je výstupem →hodnoticí činnosti ve škole/→školském zařízení. Vyhotovuje se ve dvou stej-nopisech, z nichž jeden je uložen u ČŠI a druhý obdrží škola/školské zařízení. Inspekční zpráva je veřejná a je uložena po dobu 10 let na místně příslušném inspektorátu ČŠI. Některé školy uveřejňují své inspekční zprávy na webových stránkách. Inspekční zprávy lze dohledat na webovém portálu ČŠI – InspIS PORTÁL.→Inspekční činnost; →Inspekční výstup; →InspIS InspIS Informační systém ČŠI pro multikriteriální hodnocení škol, ukládání a zpracování dat z vý-stupů a výsledků činnosti ČŠI, plánování činnosti (včetně lidských a dalších zdrojů), vlastní hodnocení školy a komunikaci se školami. Skládá se z několika systémových modulů: InspIS DATA – modul pro záznam inspekčních dat, →inspekční elektronické zjišťování – (INEZ) a zasílání →záznamů o úrazech, InspIS ŠVP – modul pro zadávání a hodnocení →školních vzdělávacích programů, InspIS PORTÁL – modul pro prezentaci škol,InspIS SET – modul pro elektronické testování. Součástí je také InspIS HELPDESK – modul technické, metodické a organizační podpory pro komunikaci se zástupci z řad škol/→školských zařízení a řešení požadavků v rámci ČŠI a InspIS E-LEARNING – modul pro vzdělávání pedagogických a inspekčních pracovníků. Systém vznikl v rámci projektu ESF NIQES, jehož nositelem je ČŠI. Více na www.csicr.cz a https://inspis.csicr.cz.Integrace žákůSmysl integrace (sjednocení, spojení, zařazení) je v začlenění znevýhodněného jedince do společnosti, kdy je plně respektována odlišnost a rovnoprávnost tohoto jedince. Z peda-gogického hlediska se integrace zmiňuje především v souvislosti se zařazováním dětí, žáků se →speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a jejich vzděláváním v souladu s in-dividuálními vzdělávacími potřebami.K Kooperativní učení Způsob uspořádání výuky na základě několika principů: a) pozitivní vzájemná závislost při dosahování cílů učení ve skupině (kooperace), b) interakce tváří v tvář při učení ve skupi-ně, c) užití meziosobních a skupinových dovedností, d) osobní odpovědnosti / skládání účtů za učení, e) vnímání a reflektování skupinových procesů. Kooperativní učení vede k vyššímu učebnímu výkonu žáků, rozvoji sociálních dovedností a podporuje motivaci k učení. Ne každé skupinové vyučování je zároveň kooperativní.→Skupinové vyučování