V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 160 Rozsah inspekční činnosti Ve školním roce 2014/2015 získalo v České republice povolení realizovat plnění povinné školní docházky celkem 16 zahraničních škol. Bylo jim uděleno MŠMT na základě jejich žá-dosti a splnění podmínek uvedených v ustanoveních § 38 a § 38a školského zákona. V soula-du s požadavkem MŠMT čj. 28759/2013 probíhala v návaznosti na předcházející školní roky kontrola plnění příslušných ustanovení školského zákona u dalších 6 škol.Tabulka 80 Přehled o rozsahu inspekční činnosti v zahraničních školách ve školním roce 2014/2015 Poř. čís.Název zahraniční školy Termín kontroly Platnost povolení MŠMT Počet žáků plnících povinnou školní docházku 1 1st International School of Ostrava, s. r. o. říjen 2014 ano 40 2 THE PRAGUE BRITISH SCHOOL listopad 2014 ano 193 3 International Montessori School of Prague, s. r. o.prosinec 2014 ano 0 4 Christian International School of Prague, o. p. s.březen 2015 ano 4 5 Park Lane International School, a. s. duben 2015 ano 184 6 RIVERSIDE SCHOOL PRAGUE květen 2015 ano 85 Předmět a zaměření kontroly Kontrola byla zaměřená na dodržování podmínek vzdělávání žáků v zahraničních školách s povolením plnění povinné školní docházky, které jsou stanoveny v § 38a odst. 5 písm. c) až e), § 38a odst. 6, § 38b odst. 1 písm. c) a v § 38b odst. 2 písm. a) až d) školského zákona.Tabulka 81 Přehled kontrolních zjištění – porušení ustanovení školského zákona Poř. čís.Ustanovení školského zákona Počet škol Podíl z kontrolovaných škol (%)1 § 38a odst. 6 písm. d), (zveřejnění vzdělávacích programů v českém jazyce)2 33 Závěry Na rozdíl od předcházejících let se vyskytlo pouze ojedinělé porušení ustanovení § 38a odst. 6 písm. d), (zveřejnění vzdělávacích programů v českém jazyce). Obě zahraniční školy příkladně spolupracovaly a zjištěné nedostatky ve zveřejnění vzdělávacích programů v čes-kém jazyce odstranily ve stanovené lhůtě. Ostatní kontrolované podmínky pro vzdělávání žáků byly plněny a ve srovnání se školami, které jsou zapsány do rejstříku škol a školských zařízení, měly vesměs nadstandardní úroveň. Při využívání nabídek ke sledování průběhu vzdělávání bylo inspekčními týmy zaznamenáno běžné používání moderních metod a fo-rem pedagogické práce a velmi efektivní plnění vzdělávacích programů.9.3 Zapojení do mezinárodních šetření, mapování znalostí a dovedností žákůČŠI má zodpovědnost za zapojení České republiky do mezinárodních šetření, která pře-devším zjišťují, jak jsou na tom žáci v oblasti matematiky, přírodovědy, čtení a počítačové a informační gramotnosti. Česká republika se do těchto šetření pravidelně zapojuje od roku 1995. Jedná se o šetření organizovaná Mezinárodní asociací pro hodnocení výsledků vzdělávání (The International