V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 153 žáků ze systému elektronického testování InspIS SET nebo automaticky vyplňovat formuláře systému InspIS DATA, např. při pořizování záznamů o úrazech nebo při některých sběrech informací prostřednictvím inspekčního elektronického zjišťování.Skutečný přínos tohoto rozhraní budou moci školy ocenit až ve chvíli, kdy jednotliví výrobci školních informačních systémů zareagují připojením svých systémů do systému InspIS. V současnosti Česká školní inspekce úzce spolupracuje se třemi výrobci (Bakaláři software, MP-Soft a Škola online), celé integrační rozhraní však bude zcela zdarma zpřístup-něno všem výrobcům takových systémů.8.3.7 Rozšíření systému InspIS SET V následujícím období bude rozšiřována také množina typů úloh, se kterými testovací systém dokáže pracovat. V tomto smyslu bylo již ke konci školního roku 2014/2015 pilotně ověřováno využití, elektronické zpracování a vyhodnocení otevřených úloh, které není mož-né realizovat přímo elektronicky (na papír vypracovávané úlohy požadující např. rýsování, zápis početních postupů nebo složitějších výrazů), v praxi tak bude možné prostřednictvím systému InspIS SET testovat úlohy obdobné těm, které jsou užívány např. ve společné části maturitní zkoušky. Dalším novým typem úloh budou úlohy interaktivní, kde cílem bude ovládat programovanou komponentu (nejde o pouhý záznam odpovědi výběrem, označe-ním nebo zápisem).8.3.8 Průběžné vzdělávání a školicí dokumenty Pro práci se všemi informačními systémy nabízela Česká školní inspekce ve školním roce 2014/2015 pro zájemce ze škol zdarma také praktická proškolení, konaná postupně na různých místech České republiky. Školení byla pojata jako interaktivní instruktáž, kdy skupiny max. 15 účastníků pracovaly pod vedením zkušeného lektora s notebooky, které jim pro školení Česká školní inspekce zapůjčila, přímo v daných systémech, a získávali tak praktické dovednosti pro maximální využitelnost jednotlivých systémů a jejich funkcionalit. V tomto typu školicích aktivit bude Česká školní inspekce pokračovat také ve školním roce 2015/2016, školení budou realizována v prostorách jednotlivých krajských inspektorátů. Podrobnosti a organizační informace budou zveřejňovány na webových stránkách České školní inspekce, na kterých jsou uživatelům k dispozici také relevantní uživatelské příručky či videomanuály. 8.4 Závěr Cílem České školní inspekce je poskytovat relevantní a objektivní zpětnou vazbu o kvalitě a efektivitě vzdělávání na úrovni škol a školských zařízeních i na úrovni vzdělávacího systé-mu. Vytvoření modelu kvalitní školy, na něj navázaných hodnoticích kritérií i nástrojů pro sledování a hodnocení vybraných gramotností je prostředkem pro naplnění tohoto cíle a je také dalším příspěvkem České školní inspekce k poskytování metodické podpory ve snaze napomáhat kontinuálnímu zlepšování kvality vzdělávání. Obdobnou službu pak mohou po-skytnout také vybrané informační systémy rodiny InspIS, které usnadní školám náročnou práci při tvorbě a administraci školních vzdělávacích programů nebo umožní zcela zdar-ma, pravidelně a efektivně sledovat a hodnotit úspěšnost vzdělávacího procesu promítající se do výsledků vzdělávání žáků a studentů. Česká školní inspekce bude školám, školským zařízením i dalším uživatelům z řad jiných skupin aktérů počátečního vzdělávání při práci s nově vyvinutými metodami, postupy a nástroji i nadále poskytovat metodickou a organi-zační podporu.