V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 117 Graf 31 Taneční obor – podíl hodin (v %)46,9 73,1 75,5 86,7 86,8 87,5 88,6 90,7 93,1 93,6 94,0 96,5 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 podílí se na tvorbe tanecní kompozice (vlastní choreogra e)pracuje tvurcím zpusobem s rekvizitou zvládá akrobatické prvky orientuje se v dané hudební predloze a dokáže ji vyjádrit pohybem (napr. improvizace)predvede s jistotou nastudované pohybové prvky v nejruznejších vazbách je schopen vybraný tanecní styl rozvíjet a uplatnovat v praxi estetický vzhled žáku (odpovídající cvicební úbor a upravený úces) spolupracuje s ostatními ve skupine, úcinne se zapojuje do tvurcí cinnosti zvládá tanecní techniky na požadované úrovni (ŠVP)užívá základní odborné názvosloví odpovídajícím zpusobem reaguje na hudební doprovod (napr. zmeny tempa, výraz hudby apod.)vedome aplikuje zásady a zákonitosti postavení tela a jednotlivých cásti pri pohybu na míste i v prostoru Z provedené hospitační činnosti v přípravném studiu a ve třídách I. a II. stupně základní-ho studia v literárně-dramatickém oboru (graf 32) byl převažující pozitivní přístup vyučují-cích k žákům v kolektivní a individuální výuce. Odrážel jejich tvůrčí vliv na celkový průběh vzdělávání. V kolektivní výuce byli aktivně zapojováni všichni žáci prostřednictvím jedno-duchých cvičení zaměřených na rozvíjení jednotlivých dovedností významných pro reali-zaci a prezentaci dramatické tvorby. Skupinová výuka se vyznačovala převážně důrazem na správný mluvní projev žáků a jejich vedení k vnímání vlastní chyby. Žáci byli vyučující-mi průběžně hodnoceni, bylo zřejmé postupné zkvalitňování vzájemného hodnocení a se-behodnocení. Bylo evidentní vedení žáků ke správnému držení těla, u vyšších ročníků již byla vypěstována částečná sebekontrola této oblasti. Dostatečný prostor byl věnován uvol-nění mluvidel, dechovým cvičením, pohybovému rozvoji, správné výslovnosti, řečovému projevu i vzájemnému respektování partnera. Důležitou roli hrála připravenost pedago-gů v individuální výuce při práci s vybranými texty, efektivní práci s chybou a zdůvodňo-vání hodnocení. Důraz byl kladen i na rozvoj fantazie a komunikativní dovednosti žáků. Ve většině sledovaných hodin bylo zřejmé systematické vedení žáků, rozdílnost v osvoje-ných dovednostech s ohledem na ročník. V projevu nebyli žáci omezováni a byla respek-tována jejich individualita. Ojediněle byly zjištěny nedostatky v celkové úrovni literárně- -dramatického oboru a pochopení jeho významu pro osobnostní a umělecký rozvoj žáků. S vyučujícími a vedením školy byl veden metodický rozhovor a byla doporučena opatření k nápravě.