V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 116 Graf 30 Výtvarný obor – podíl hodin (v %)46,5 61,9 72,7 79,7 86,7 96,3 97,0 98,5 98,6 99,3 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 zasahování do práce žáka je veden k orientování se v historii, vývoji VU, umelecké tvorbe v jednotlivých etapách, využívání výtvarného jazyka je veden k analýze výtvarných námetu a problému je veden k respektování odlišných výtvarných názoru je veden k užívání odborné terminologie je rozvíjeno tvorivé výtvarné myšlení žáka je veden ke zvládnutí základních výtvarných postupu je veden k osvojení si základních výtvarných dovedností je veden k osvojování si základních výtvarných technik je podporován vlastní výtvarný projev žáka V tanečním oboru (graf 31) byla sledována výuka v přípravném studiu, I. stupni základ-ního studia a ve studiu pro dospělé, především v předmětech Přípravná taneční výchova, Současný tanec, Klasický tanec, Lidový tanec a Taneční praxe. Výuka probíhala formou ko-lektivní výuky převážně ve dvouhodinových lekcích. Významnou roli sehrával korepetitor – hudební pedagog, ale i vhodně vybraná reprodukovaná hudba. Žáci reagovali na hudební doprovod odpovídajícím způsobem. V případě použité reprodukované hudby některé ho-diny postrádaly vhodné střídání rytmických i tempových změn. Ve vyšších ročnících převa-žoval zájem žáků o současný tanec a moderní taneční styly, jako např. street dance, hip hop apod. Klasická taneční technika byla nabízena v omezené míře podle schopností a profilace vyučujících. Taneční techniky žáci zvládali na požadované úrovni, velké procento žáků bylo schopno vybraný taneční styl rozvíjet a uplatňovat v praxi. Podíl na tvorbě taneční kompo-zice měl i přes její nízké procento zařazování požadovanou úroveň. Hodnocení žáků bylo zpravidla motivující, jen výjimečně bylo využíváno celé hodnoticí škály v souladu s pravidly hodnocení v ŠVP a ve školním řádu. K sebehodnocení a vzájemnému hodnocení byli žáci většinou vyučujícími vedeni.