V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 114 Graf 28 Výuka v navštívené hodině rozvíjela – podíl hodin (v %)89,7 43,9 49,5 62,0 45,3 89,4 32,4 43,3 70,5 37,1 88,1 66,4 63,6 41,3 50,3 93,3 70,8 64,0 39,3 70,8 91,2 71,9 57,9 56,1 84,2 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 kompetence k umelecké komunikaci kompetence osobnostne sociální kompetence kulturní motivaci žáku k ucení motivaci žáku ke spolupráci literárne-dramatický tanecní výtvarný hudební celkem 4.2.2 Komunikace mezi účastníky vzdělávacího procesu Způsob komunikace mezi jednotlivými aktéry ZUV a zavedené komunikační systémy odpovídaly velikosti, struktuře a organizaci subjektů. Celkem 94,7 % navštívených škol na-stavilo a sdílelo pravidla umožňující funkční komunikaci všech aktérů. Inspekční zjištění deklarují v 53,3 % škol způsob komunikace s jasně a jednoznačně nastavenými pravidly. Ko-munikace na standardní úrovni byla zaznamenána u 41,3 % škol. Ve 100 % škol byly zavede-ny webové stránky, přes 90 % využívalo e-mailovou komunikaci, bezmála 70 % organizovalo schůzky. Vnitřní informační systém byl nastaven zpravidla tak, aby se zásadní informace do-staly ke všem zaměstnancům včas a adresně. Naprostá většina učitelů (90,5 %) participovala na společných úkolech, při výměně informací, při společném profesním vzdělávání aj. Méně aktivních nebo zcela neaktivních bylo 9,5 % pedagogů.