T E MAT I C K Á Z P R ÁVA Z P R ÁVA Z KO N T R O LY P R ŮB ĚH U Z ÁV ĚR E ČN É Z KO U ŠK Y P O D L E J E D N OT N É H O Z A DÁ N Í 4 Tabulka 1 Počty navštívených oborů Skupiny oborů vzdělání Počet oborů23 Strojírenství a strojírenská výroba 46 26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika 21 28 Technická chemie a chemie silikátů4 29 Potravinářství a potravinářská chemie 32 31 Textilní výroba a oděvnictví 1 32 Kožedělná a obuvnická výroba a zpracování plastů1 33 Zpracování dřeva a hudebních nástrojů16 34 Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie 2 36 Stavebnictví, geodézie a kartografie 34 39 Speciální a interdisciplinární obory 2 41 Zemědělství a lesnictví 25 53 Zdravotnictví 4 65 Gastronomie, hotelnictví a turismus 44 66 Obchod 15 69 Osobní a provozní služby 14 75 Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 82 Umění a užité umění 3 Celkem 268 2 Hlavní zjištění 2.1 Zjišťovací část Při získávání podrobnějších informací o podmínkách, průběhu a hodnocení závěrečné zkoušky nebyly zjištěny žádné vážnější nedostatky.2.1.1 Podmínky zkoušky Závěrečná zkouška probíhala u téměř všech oborů v souladu s organizačními pokyny uvedenými v Jednotných zadáních závěrečné zkoušky, pouze u čtyř oborů byl zaznamenán nesoulad. Tyto nesoulady znamenaly porušení právních předpisů uvedená níže v části 3.2.2.1.2 Průběh písemné zkoušky Jednotné zadání písemné zkoušky obsahuje anotace témat, které je možné předložit žá-kům při volbě témat. Tyto anotace slouží žákům k usnadnění volby u rozsáhle zpracovaných témat. Anotace písemné zkoušky byly žákům poskytnuty ve výrazné většině oborů (92,9 %). Podle stanovených pravidel vybírá ředitel školy z jednotného zadání pro řádný termín nejméně tři témata písemné zkoušky, z nichž si žák jedno volí. Česká školní inspekce zjiš-ťovala, zda ve volbě žáků některé téma převažovalo, což se potvrdilo v 57,8 % oborů. Žáci si