T E MAT I C K Á Z P R ÁVA V Z D ĚL ÁVÁ N Í D ĚT Í A ŽÁ K Ů S O D L I ŠN ÝM MAT E ŘS K ÝM J A Z Y K E M 29 Graf 7 Vyhovuje současný způsob získávání finančních prostředků na podporu žáků s odlišným mateřským jazykem (nejen cizinců)? (podíl škol v %)3,9 46,3 37,1 12,8 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %rozhodne ano spíše ano spíše ne rozhodne ne Současný způsob získávání finančních prostředků na podporu žáků s odlišným mateř-ským jazykem hodnotí polovina škol jako vyhovující a polovina jako nevyhovující. Současný způsob spíše vyhovuje 46,3 % škol a za rozhodně vyhovující jej označilo 3,9 % škol. Na druhé straně stávající systém vůbec nevyhovuje 12,8 % škol a dalším 37,1 % spíše nevyhovuje.Graf 8 Jsou finanční prostředky v dostatečném objemu, aby pokryly potřebný rozsah podpory? (podíl škol v %)3,9 41,8 39,0 15,3 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %rozhodne ano spíše ano spíše ne rozhodne ne Na rozdíl od stávajícího způsobu získávání finančních prostředků, kde nepřevážil ani sou-hlas ani nesouhlas, při hodnocení dostatečného objemu finančních prostředků k pokrytí podpory mírně převážily negativní odpovědi (rozhodně nebo spíše nesouhlasilo 54,3 % ře-ditelů).Graf 9 Průměrný objem finančních prostředků potřebný na jednoho žáka (podíl škol v %)28,0 29,0 18,3 13,2 11,4 0 5 10 15 20 25 30 35 do 5 000 Kc 5 000 10 000 Kc 10 000 15 000 Kc 15 000 20 000 –––Kc více než 20 000 Kc