T E MAT I C K Á Z P R ÁVA V Z D ĚL ÁVÁ N Í D ĚT Í A ŽÁ K Ů S O D L I ŠN ÝM MAT E ŘS K ÝM J A Z Y K E M 17 Graf 4 Vyhovuje současný způsob získávání finančních prostředků na podporu žáků s odlišným mateřským jazykem (nejen cizinců)? (podíl škol v %)2,8 40,0 42,9 14,3 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %rozhodne ano spíše ano spíše ne rozhodne ne Při hodnocení způsobu získávání finančních prostředků na podporu žáků s odlišným mateřským jazykem (tj. nejen cizinců) převážila negativní stanoviska. Současný způsob zís-kávání finančních prostředků rozhodně nebo spíše nevyhovuje 57,2 % ředitelů základních škol. Rozhodný souhlas vyslovilo pouze 2,8 % z nich.Graf 5 Jsou finanční prostředky v dostatečném objemu, aby pokryly potřebný rozsah podpory? (podíl škol v %)3,0 36,1 45,7 15,2 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %rozhodne ano spíše ano spíše ne rozhodne ne Ještě výrazněji než v předchozí otázce ředitelé základních škol nesouhlasili s tím, že by fi-nanční prostředky na podporu žáků s odlišným mateřským jazykem byly poskytovány v do-statečném objemu (rozhodně nebo spíše nesouhlasilo 60,9 % ředitelů). Graf 6 Průměrný objem finančních prostředků potřebný na jednoho žáka (podíl škol v %)24,2 31,5 19,3 11,7 13,2 0 5 10 15 20 25 30 35 do 5 000 Kc 5 000 10 000 Kc 10 000 15 000 Kc 15 000 20 000 –––Kc více než 20 000 Kc