T E MAT I C K Á Z P R ÁVA P R O B L E MAT I K A P É ČE P O S K Y TOVA N É V P P P A S P C ŽÁ K ŮM S L M P A P R O B L E MAT I K A A S I S T E N T Ů P E DAG O G A 11 Ve školním roce 2013/2014 doporučila ŠPZ 346 žákům přeřazení na jiný typ školy. Více než dvěma třetinám klientů bylo doporučeno přeřazení do vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP. Doporučení k převedení do individuální integrace na běžné ZŠ získalo 30,3 % klientů, což představuje v porovnání se školním rokem nárůst o 3,9 %.Tabulka 18 Obvyklé důvody pro doporučení k individuální integraci na běžnou ZŠ u klientů s LMP Důvody PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Žádost rodičů/zák. zástupce 49 63,6 16 66,7 65 64,4 Dostupnost školy 40 51,9 15 62,5 55 54,5 Připravenost/vybavenost ZŠ16 20,8 8 33,3 24 23,8 Kontakt s kolektivem, sociální začlenění 12 15,6 7 29,2 19 18,8 Jiné 13 16,9 5 20,8 18 17,8 Dobré výsledky 10 13 3 12,5 13 12,9 Adaptibilita 12 15,6 0 0,0 12 11,9 Menší škola 6 7,8 4 16,7 10 9,9 Lepší výsledky při kontrolním vyšetření 5 6,5 0 0,0 5 5,0 Spolupráce s rodinou 5 6,5 0 0,0 5 5,0 Finanční podmínky 4 5,2 1 4,2 5 5,0 Celkem 77 100,0*24 100,0 *101 100,0* * Součet v jednotlivých řádcích nedává 100 % z důvodu možnosti uvést více odpovědí současně.Nejčastějším důvodem pro integraci klienta s LMP v běžné základní škole byla dle názoru SPC a PPP žádost rodičů nebo zákonných zástupců. Tento důvod zmínily téměř dvě třetiny (64,4 %) zařízení. Více než polovina z nich (54,5 %) dala doporučení pro individuální inte-graci i z důvodu dostupnosti běžné základní školy, kdy by bylo pro klienty obtížné dojíždět na speciální základní školu. Necelá čtvrtina (23,8 %) institucí pak vydala doporučení pro individuální integraci v případě, že škola byla dobře připravena na příchod těchto žáků a vy-tvářela pro ně dobré podmínky. Mezi další časté důvody pro vydání doporučení klientům s LMP pro zařazení na běžnou základní školu patřil jejich dosavadní kontakt se skupinou spolužáků a snaha nevyčlenit je z kolektivu nebo i možný přínos pro zdravou populaci žáků. Méně častými důvody pak dob-ré školní výsledky, schopnost adaptace v běžné základní škole, možnost navštěvovat menší školu, dobrá spolupráce s rodinou klienta, lepší výsledky při kontrolním vyšetření či špatná finanční situace rodiny.