T E MAT I C K Á Z P R ÁVA P R O B L E MAT I K A P É ČE P O S K Y TOVA N É V P P P A S P C ŽÁ K ŮM S L M P A P R O B L E MAT I K A A S I S T E N T Ů P E DAG O G A 8 Tabulka 11 Doporučení vzdělávacího programu ve školním roce 2013/2014 Doporučení vzdělávacího programu PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Vzdělávání podle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s LMP 819 78,8 1 478 84,2 2 297 82,2 Vzdělávání podle RVP ZV 197 19,0 183 10,4 380 13,6 Vzdělávání podle RVP ZŠS nebo jiná varianta vzdělávacího programu 23 2,2 95 5,4 118 4,2 Celkem*1 039 100,0 1 756 100,0 2 795 100,0 * Součet klientů zařazených podle vzdělávacích programů se odlišuje od celkového počtu nově diagnostikovaných klientů proto, že nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol a zároveň dochází k překrývání nově diagnostikovaných klientů uvedených PPP/SPC v tabulce č. 9.Nejvyššímu počtu klientů bylo doporučeno vzdělávání podle RVP ZV přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP (82,2 %). Doporučení vzdělávat se podle RVP ZV obdrželo 13,6 % klientů. Pouze malému podílu klientů (4,2 %) bylo doporučeno vzdělávání podle RVP ZŠS nebo jiné varianty vzdělávacího plánu. Z meziročního srovnání vyplývá, že podíl klientů, kterým bylo doporučeno vzdělávání podle programu RVP ZV přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP, se téměř nezměnil (nárůst pouze o 1,8 procentního bodu). Tabulka 12 Zařazení klienta ve školním roce 2013/2014 Zařazení klienta PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Individuální integrace na běžné ZŠ305 36,5 456 25,0 761 28,6 Vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP 530 63,5 1 369 75,0 1 899 71,4 Celkem*835 100,0 1 825 100,0 2 660 100,0 * Součet klientů zařazených podle vzdělávacích programů se odlišuje od celkového počtu nově diagnostikovaných klientů proto, že nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol a zároveň dochází k překrývání nově diagnostikovaných klientů uvedených PPP/SPC v tabulce č. 9.Při zařazování klientů podle typu školy/třídy převažovalo doporučení ke vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP (71,4 %). Zbylý podíl tvoří klienti, kterým bylo doporuče-no individuální vzdělávání v běžné ZŠ. Údaje z meziročního srovnání opět naznačují, že nedošlo k výrazné změně v podílu žáků zařazených do školy/třídy pro žáky se SVP (pokles o 2,7 %). Některá zařízení však uváděla, že nedoporučují typ školy, ale pouze vzdělávací program.2.2 Kontrolní vyšetření klientů s LMP Druhá část se týkala již diagnostikovaných klientů s LMP. Opět se zaměřila na jejich účast na kontrolním vyšetření a nově také na důvody případné neúčasti. Dále bylo zjišťováno stá-vající zařazení klienta s LMP do vzdělávacího programu a doporučení následující po kont-rolním vyšetření – ať již vedlo, či nevedlo ke změnám ve vzdělávacím programu.