T E MAT I C K Á Z P R ÁVA P R O B L E MAT I K A P É ČE P O S K Y TOVA N É V P P P A S P C ŽÁ K ŮM S L M P A P R O B L E MAT I K A A S I S T E N T Ů P E DAG O G A 7 2 Zjištění za rok 2013/2014 2.1 Nově diagnostikovaní klienti Stejně jako v první části se otázky za školní rok 2013/2014 zaměřovaly nejprve na klienty, kterým byla diagnóza LMP roce 2013/2014 připsána nově. Celkem 9 ŠPZ nemělo v tomto školním roce žádné klienty s LMP (žádné nově diagnostikované, ani stávající klienty pozva-né k přešetření).Tabulka 9 Nově diagnostikovaní klienti ve školním roce 2013/2014 Nově diagnostikovaní klienti PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Nově připsána diagnóza 1 541 –2 380 –3 921 –Z toho předáno do hlavní péče jiného ŠPZ 511 33,2 135 5,7 646 16,5 Klienti s LMP – kombinované postižení 101 6,6 509 21,4 610 15,6 Ve školním roce byla diagnóza LMP nově připsána 3 921 klientům. Meziročně se jed-ná o velmi podobný údaj (pokles o 3 procentní body). Třetina klientů byla předána z PPP do péče jiného zařízení, v SPC to bylo pouze 5,7 % (celkem je to 16,5 % z nově diagnostiko-vaných klientů). Opět tedy můžeme vycházet z toho, že počet nově diagnostikovaných žáků je ve skutečnosti o něco nižší. Kombinované postižení bylo diagnostikováno u 15,6 % nově diagnostikovaných klientů s LMP.Tabulka 10 Nově diagnostikovaní klienti s LMP podle stupně vzdělání ve školním roce 2013/2014 Stupeň vzdělání PPP SPC Celkem Počet Podíl Počet Podíl Počet Podíl Předškolní vzdělávání/školsky nezařazení 231 15,1 485 20,4 716 18,3 Na 1. stupni ZŠ942 61,4 1 008 42,4 1 950 49,9 Na 2. stupni ZŠ255 16,6 637 26,8 892 22,8 Jiné 105 6,8 246 10,4 351 9,0 Celkem 1 533 100,0 2376 100,0 3909 100,0 Polovina nově diagnostikovaných klientů byla zařazena v 1. stupni základní školy, při-čemž se jednalo o nejvyšší podíl. Druhou nejpočetnější skupinu představují klienti zařazení v 2. stupni základní školy. Celkově tak žáci ZŠ tvořili téměř tři čtvrtiny klientů (72,7 %). Předškolákům bylo nově diagnostikováno LMP v 18,3 % z celkového počtu nově diagnosti-kovaných klientů a zbylých 9 % tvořil jiný stupeň vzdělání.