T E MAT I C K Á Z P R ÁVA ŽÁC I V Z D ĚL ÁVA N Í P O D L E R V P Z V – P ŘÍ LO H Y U P R AV U J Í C Í V Z D ĚL ÁVÁ N Í ŽÁ K Ů S L M P 7 Graf 1 Překážky při zohledňování individuálních potřeb žáků (podíl škol v %)2,3 3,8 0 10 20 30 40 50 60 neochota ucitelu jiné nedostatecná cinnost školského poradenského zarízení nedostatecné materiální podmínky školy nedostatecná metodická podpora ucitelu, odborná pripravenost velké pocty žáku ve tríde nedostatek n. prostredku na ostatní podpurná a vyrovnávací opatrení nedostatecná spolupráce s rodici (zák. zástupci) žáku nedostatek n. prostredku na zajištení specializ. personálních pozic (napr. asistent pedagoga)8,1 10,9 17,4 23,1 31,3 41,5 58,2 1.4 Specifické formy podpory romských žákůŠkoly byly v šetření dále dotazovány, zda poskytují romským žákům nějaké specifické for-my podpory. Na tuto otázku odpovídaly pouze školy, které uvedly v některé z prvních otázek dotazníku nenulový počet romských žáků. Graf 2 Specifické formy podpory romských žáků (podíl škol v %)47,2 52,8 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %ano ne Necelá polovina škol uvedla, že romským žákům poskytují nějakou specifickou formu podpory. O jaké formy šlo a zda je poskytovala škola, nezisková organizace či obě současně, zobrazuje následující graf č. 3.