T E MAT I C K Á Z P R ÁVA B E Z P E ČN O S T V E ŠKO L ÁC H A ŠKO L S K ÝC H Z A ŘÍ Z E N Í C H 10 Graf 9 Škola by uvítala podporu v oblasti bezpečnosti 90,4 9,6 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %ano ne Pouze necelá desetina škol (9,6 %) byla spokojená se zajištěním bezpečnosti ve svém zaří-zení, ostatní zvolily vždy alespoň jednu oblast, ve které by mohlo v budoucnu dojít k zlepšení a zajištění větší bezpečnosti účastníků vzdělávání i personálu.Graf 10 Oblasti podpory bezpečnosti 44,0 43,8 32,3 30,9 21,6 10,7 3,1 0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 stanovení požadovaného bezpecnostního standardu inovace nebo doplnení technického zabezpecení zavedení technického zabezpecení posílení v personální oblasti vyšší podpora ze strany zrizovatele spolupráce s MP, bezpecnostní službou apod.jiné Nejvíce škol by uvítalo jasné legislativní nebo metodické stanovení požadovaného bez-pečnostního standardu pro školy a inovace nebo doplnění již existujícího technického za-bezpečení. Pro tato opatření se vyslovilo 44 %, resp. 43,8 % subjektů. Nižší byl podíl škol, které cítily potřebu zavést zcela nové technické zabezpečení (32,3 %), jako jsou například kamerové systémy, čipy nebo videotelefony. Pro posílení personální oblasti byla necelá třeti-na škol (30,9 %), což by mohlo být řešeno zřízením pozice vrátného.Pětina škol (21,6 %) si přála vyšší podporu ze strany zřizovatele v oblasti bezpečnosti dětí, žáků a studentů. Malá část (3,1 %) by pak volila jiná opatření, jako by byla například možnost ověřovat totožnost návštěvníků školy, provádění různých stavebních opatření nebo navýšení financí na nespecifikovanou oblast bezpečnosti.Mezi mateřskými, základními a ani středními školami nebyl výrazný rozdíl oproti podí-lům za všechny školy a školská zařízení.