T E MAT I C K Á Z P R ÁVA B E Z P E ČN O S T V E ŠKO L ÁC H A ŠKO L S K ÝC H Z A ŘÍ Z E N Í C H 8 1.4 Účinnost opatření při vstupu inspekčního pracovníka do školy a zjištění rizik Inspekční pracovníci měli uvést, zda technická a personální opatření školy byla účinně uplatněna při jejich vstupu do školy.Graf 5 Opatření byla při vstupu účinně uplatněna (v %)90,0 10,0 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %ano ne Jak je patrné z přechozího grafu, v 9 z 10 případů bylo technické i personální zabezpečení školy při vstupu inspekčního pracovníka do budovy školy uplatněno účinně. Tedy cizí osoby by měly nižší možnost k neoprávněnému vniknutí do školy.Graf 6 Rizikové zajištění bezpečnosti (v %)5,1 94,9 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %ano ne ČŠI posuzovala, zda se zajištění bezpečnosti ve škole po běžném posouzení jeví jako ri-zikové. Jako rizikové (tj. je vhodná následná kontrola bezpečnosti a ochrany zdraví) bylo označeno 5,1 % škol.1.5 Zapojení školy do projektů na podporu bezpečnosti V rámci tematického šetření bylo také zjišťováno, zda se školy zapojují do projektů na podporu bezpečnosti. Graf 7 Zapojení škol do projektů na podporu bezpečnosti (v %)48,4 51,6 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %ano ne Necelá polovina navštívených škol (48,4 %) se zapojuje do projektů zaměřených na pod-poru bezpečnosti dětí, žáků a studentů.