V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 210 11 Systematické hodno-cení individuálních a skupinových výsled-ků vzdělávání dětí a žáků• Škola soustavně zjišťuje a vyhodnocuje úroveň výstupů a individuálních a skupinových výsledků v oblastech vymezených RVP a podle standardů příslušného stupně vzdělání (např. školní didaktické testy).• Škola dosahuje požadovaných výstupů ve vybraných povinných vyučovacích předmětech (ČJ, AJ, M) podle RVP.• Škola plánovitě sleduje úspěšnost dětí a žáků při přechodu z nižšího na vyšší stupeň vzdělávání (přechod z 1. na 2. stupeň ZŠ, vstupní ročníky: přechody MŠ-ZŠ-SŠ, adaptace žáků).• Škola využívá příležitosti k porovnání hodnocení skupinových a individuálních výsledků žáků z více zdrojů (např. interní testování, ověřování výsledků vzdělávání prostřednictvím inspekčního systému elektronického testování iSET, jiná externí testování).• PP při vzdělávacích činnostech průběžně hodnotí výsledky a pokrok jednotlivých dětí a žáků v souladu s pravidly stanovenými v ŠVP a ve školním řádu; ve výuce využívají strategie formativního hodnocení.§ 2 odst. 1 písm. g) Zásady a cíle vzdělávání, § 30 odst. 2 a 4 Školní řád, vnitřní řád a stipendijní řád školského zákona Další právní východiska Příslušné RVP 12 Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy • Škola/školské zařízení sleduje a hodnotí celkovou úspěšnost dětí a žáků v realizovaných vzdělávacích programech a soulad výsledků vzdělávání podle ŠVP s požadavky stanovenými v RVP (ukončování vzdělávání a dosažení stupně vzdělání, případně uzlové body vzdělávací dráhy). • Škola sleduje počty a příčiny odchodů ze vzdělávání, vyhodnocuje je a přijímá opatření.• Škola/školské zařízení sleduje efektivitu a úspěšnost školních systémů v oblasti BOZ, prevence rizikového chování a školní neúspěšnosti a přijímá opatření k nápravě zjištěných nedostatků.• Škola využívá výstupy externích hodnocení výsledků vzdělávání (např. využití příležitostí srovnání výsledků s jinými školami, a to na regionální, národní nebo mezinárodní úrovni).• Škola sleduje další uplatnění svých absolventů (při dalším studiu, na trhu práce).• Škola/školské zařízení sleduje a hodnotí přínos realizovaných rozvojových projektů pro realizaci ŠVP.• Škola prezentuje výsledky vzdělávání veřejně (např. www, veletrhy škol).§ 2 odst. 1 písm. g) Zásady a cíle vzdělávání, § 12 Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy školského zákona Další právní východiska Příslušné RVP DZ ČR (2011–2015)