V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 168 program Začít spolu nebo reflexe výuky písma Comenia script a výměna zkušeností. Před-nášejícími byli zástupci MŠMT, Domu zahraniční spolupráce, Pedagogické fakulty Západo-české univerzity, Univerzity Karlovy a neziskové organizace Step by Step, o.p.s. – Začít Spolu.Zveřejňování výsledků mezinárodních šetření v průběhu školního roku 2014/2015 Česká školní inspekce je realizátorem hlavních mezinárodních šetření Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj a Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků ve vzdělávání v České republice. Ve školním roce 2014/2015 byly zveřejněny výsledky PISA 2012 Finanční gramotnost patnáctiletých žáků a ICILS 2013. Česká školní inspekce dále zpracovává sekundární analýzy z každého mezinárodního šetření a vydává publikace, které blíže popisují situaci České republiky v mezinárodním srovnání. V uplynulém roce byly zveřejněny sekundární analýzy výsledků mezinárodních šetření PISA 2012, PIRLS 2011, TIMSS 2011, ICILS 2013 a analytická zpráva z šetření TALIS 2013. Zveřejnění každé zprá-vy je zpravidla doprovázeno regionálními semináři, které ČŠI organizuje za velkého zájmu odborné veřejnosti. (Více k výsledkům mezinárodních šetření viz kapitola Základní školy a bližší informace také výše v podkapitole Zapojení do mezinárodních šetření, mapování znalostí a dovedností žáků.)9.6.2 Přínos mezinárodních aktivit Všestranné mezinárodní aktivity České školní inspekce jsou zakotveny v jejích základ-ních programových dokumentech a je jim trvale věnována mimořádná pozornost. Infor-mace, které ČŠI svým působením v mezinárodní prostředí získává, bezodkladně a důsledně předává celému vzdělávacímu sektoru České republiky, zejména ministerstvu školství, re-zortním odborným školským asociacím, zřizovatelům škol a školských zařízení. ČŠI úzce spolupracuje s vysokými školami, se subjekty neziskového sektoru působícími v oblasti vý-chovy nebo ochrany lidských práv a své informace předává také dalším institucím veřejné správy, tvůrcům vzdělávacích politik a odborné veřejnosti.Nejinak tomu bude také v nadcházejícím školním roce. Bezprostředním cílem je kromě dalšího upevnění pozice České republiky a České školní inspekce v mezinárodních orga-nizacích také rozvoj a rozšíření bilaterální spolupráce, v níž sehrávají stěžejní roli krajské inspektoráty. Výstupy z mezinárodních projektů a jednotlivých aktivit, stejně jako získané informace, jsou velmi cenné jak pro Českou školní inspekci, tak pro tvůrce české vzdělávací politiky, akademickou i širší odbornou veřejnost. Vlastní zkušenosti a poznatky z meziná-rodního vzdělávacího prostoru jsou důležitým podkladem pro tvorbu metodik a postupů ČSI a jsou zároveň bezprostředně využívány během vlastní inspekční činnosti.