V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 156 Začátkem června 2015 proběhlo na ministerstvu školství setkání celé české delegace v Ná-rodní radě Evropských škol s generálním tajemníkem Evropských škol a jeho zástupcem a s představiteli Dánska a Německa, zemí, které budou Českou republiku v předsednictví následovat.Na tomto jednání členové české delegace v Národní radě Evropských škol spolu s předsta-viteli Úřadu generálního tajemníka Evropských škol vyhodnotili výsledky celoroční práce a předali zkušenosti z předsednictví svým dánským kolegům.Generální tajemník Evropských škol v průběhu jednání velmi pozitivně ocenil kvalitní přípravu českého předsednictví, hladký průběh všech jednání, dosažené výsledky i kvalitu práce a mimořádné pracovní nasazení všech členů české delegace. Na základě analýzy všech materiálů a činností zpracovaly národní inspektorky neveřejnou závěrečnou zprávu o prů-běhu a výsledcích českého předsednictví v Nejvyšší radě Evropských škol včetně příslušných doporučení.Priority předsednictví České republiky v Nejvyšší radě Evropských škol 1. Sdílení nákladů (cost sharing)• implementace kompromisního mechanismu odsouhlaseného v prosinci 2014 2. Reforma financování • diskuse a rozhodnutí na jednání Rozpočtového výboru v listopadu 2014 a na jednání Nejvyšší rady Evropských škol v prosinci 2014 • zavedení nového účetního programu (SAP) od 1. ledna 2015 3. Akreditované Evropské školy • otevření nových škol v Kodani, Brindisi a v Culhamu (září 2014)• nové projekty k posouzení 4. Profesní rozvoj a hodnocení učitelů• implementace nových vzdělávacích standardů• pilotáž nových hodnoticích nástrojů ve vybraných školách v průběhu 2014/2015 • reforma nového systému podpory profesního rozvoje 5. Statut místně najímaných učitelů• dokončení vyjednávání o statutu a přijetí rozhodnutí v průběhu 2014/2015 6. Systematické a kontinuální poskytování vysoce kvalitního vzdělávání • revize, adaptace a harmonizace učebních osnov • řádná implementace kurikula v souladu se vzdělávacími standardy • dokončení systému hodnoticích nástrojů a jejich koherence napříč všemi vzdělávacími cykly • interní a externí hodnocení škol • implementace kurikula pro předškolní vzdělávání 7. Efektivní činnost pracovních skupin • profesionální vedení, vzájemná propojenost skupin a transparentnost 8. Reorganizace studia sekundárního cyklu • pokračování práce v návaznosti na externí evaluaci 9. Implementace rozhodnutí týkajících se reformy Evropské maturity • diskuse týkající se digitalizace písemných zkoušek (podzim 2014) • navržení nové stupnice pro známkování na základě zprávy příslušné pracovní skupiny