V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 133 • Přetrvává absence bezbariérového přístupu do prostor určených pro zájmové vzdělává-ní – je zajištěn pouze v necelé čtvrtině zařízení.• Ve školních družinách a klubech je menší pozornost věnována rozvoji nadání žáků, na-opak ve střediscích volného času je menší pozornost věnována přípravě a podmínkám otevřené nabídky spontánních činností.Doporučení pro zájmové vzdělávání • Školní vzdělávací programy ve školní družině, školním klubu důsledně propojovat se vzdělávacím programem školy a u středisek volného času se školními vzdělávacími programy partnerských škol.• Rozšířit variabilitu kmenových tříd na herny a odpočinkové prostory pro činnost škol-ních družin a klubů.