V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 128 Graf 38 Spolupráce s vnějšími partnery SVČ – podíl zařízení (v %)26,3 57,9 63,2 68,4 68,4 78,9 89,5 89,5 94,7 100,0 100,0 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 jiní partneri obce místní knihovna jiné zájm. zarízení nestátní neziskové organizace IZS (policie, hasici, zdravotníci)zákonní zástupci sportovní organizace místní organizace školy kulturní akce v obci/regionu Střediska volného času se pravidelně zapojují do projektů se snahou zlepšit financování zařízení. Ve školním roce 2014/2015 se do projektových řízení zapojilo 17 zařízení, což je 89,5 % všech sledovaných zařízení. Ve výrazně větší míře než školní družiny a kluby se domy dětí a mládeže zapojují do rozvojových programů MŠMT (94,1 %). Často participují také na lokálních či krajských projektech (70,6 %).Ve školním roce 2014/2015 bylo vyhlášeno 9 konkurzních řízení na místo ředitele středis-ka volného času. Iniciátorem vyhlášení konkurzu byl zřizovatel. Důvodem vyhlášení kon-kurzu nebylo v žádném z případů odvolání dosavadního ředitele.Do vypsaných konkurzů se přihlásilo celkem 39 uchazečů, 33 z nich bylo pozváno v rámci konkurzního řízení k řízenému rozhovoru, 21 z nich bylo shledáno vhodným uchazečem o místo ředitele ve smyslu § 54 odst. 2 vyhlášky č. 54/2005 Sb. Do konkurzního řízení se nepřihlásil žádný dosavadní ředitel zařízení, jmenován byl v 8 případech uchazeč z prvního místa výsledného pořadí uchazečů, v jednom případě nebyl jmenován žádný uchazeč.Vnitřní klima zařízení pozitivně ovlivňuje možnost participace externích pracovníků za-řízení na rozhodování, pohodová komunikace mezi vedením zařízení a pracovníky a jejich vzájemné respektování. V zázemí pedagogických pracovníků a celkovém materiálně-tech-nickém vybavení včetně pomůcek shledávají ředitelé prostor pro zlepšení.5.1.5 Personální podmínky v zájmovém vzdělávání Ve školním roce 2014/2015 se ve srovnání s předchozím školním rokem zvýšil podíl kva-lifikovaných vychovatelů školních družin a klubů z 81,8 % na 92,4 %.Porušení právních předpisů v oblasti personálního zajištění zájmového vzdělávání došlo u 4,2 % školních družin a klubů. Ve všech případech byl porušen § 3, resp. § 32 zákona č. 563/2004 Sb., předpoklady pro výkon činnosti pedagogického pracovníka. Personální za-jištění provozu a činnosti školních družin a klubů vykazuje mírné zlepšení. Většina vycho-vatelů bez odborné kvalifikace studuje příslušný obor pro její získání. Personální podmínky byly silnou stránkou 4,9 % zařízení a slabou stránkou 3,5 % zařízení.Komplexní pedagogickou činnost vykonávají v domech dětí a mládeže interní pedagogičtí pracovníci střediska, dílčí pedagogickou činnost vykonávají externí pedagogičtí pracovníci.