V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 127 vozu školní družiny, v chybném určení provozní doby školní družiny a v překročení kapacity dané prostorovými podmínkami (plocha místnosti neodpovídala počtu žáků).Většina školních družin a klubů (89,1 %) se aktivně podílí na životě obce, případně regio-nu a využívá k tomu spolupráce s místními partnery i zákonnými zástupci žáků. Spolupráci s vnějšími partnery školních družin a klubů uvádí graf 37.Graf 37 Spolupráce s vnějšími partnery ŠD, ŠK – podíl zařízení (v %)4,6 16,9 31,5 33,1 33,1 44,6 46,2 55,4 74,6 77,7 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 jiní partneri nestátní neziskové organizace jiné zájm. zarízení sportovní organizace IZS (policie, hasici, zdravotníci)školy místní knihovna místní organizace kulturní akce v obci/regionu zákonní zástupci Z celkového počtu hodnocených školních družin a klubů se do projektových řízení zapo-jilo 29 % zařízení. Velmi často zařízení participovala na projektech v rámci obce či regionu (64,1 %) a třetina zařízení byla zapojena v projektech financovaných z ESF.ČŠI hodnotila úroveň řízení školních družin a klubů u 2,1 % zařízení jako silnou strán-ku, u 1,4 % zařízení bylo řízení slabou stránkou, v ostatních zařízeních mělo požadovanou úroveň.Během školního roku 2014/2015 hodnotila ČŠI celkem řízení 19 středisek volného času. Všemi hodnocenými zařízeními byly domy dětí a mládeže. ŠVP domů dětí a mládeže vy-cházely z podmínek regionu, ze snahy podchycení a rozvíjení nadání a talentu dětí a mlá-deže v různých oblastech. Sledované domy dětí a mládeže měly ŠVP vypracovány v souladu s § 5 odst. 2 školského zákona. Systém organizace řízení u většiny domů dětí a mládeže vychází ze součinnosti vedoucích jednotlivých oddělení. Podle velikosti zařízení a počtu interních pedagogických pracovníků je stanoven počet odborných oddělení. Spolupráce s klíčovými partnery podmiňuje kvalitu řízení a pozitivně ovlivňuje jejich image v obci a regionu. Každý dům dětí a mládeže má vy-pracován systém kooperace s vnějšími partnery. Některé oblasti spolupráce, patrné z grafu 38, jsou společné všem domům dětí a mládeže.